Internetinės parduotuvės rinkodara ir reklama 2022 metais

COVID19 pandemija pastūmėjo verslus į internetinį pasaulį, natūraliai padidėjo konkurencija tarp el. parduotuvių. Kažkada pakako vos vieno reklamos kanalo, tačiau laikai pasikeitė, 2022 metais elektroninėms parduotuvėms reikia kur kas daugiau pastangų norint išlikti, o svarbiausia - dominuoti savo rinkoje. Šiame straipsnyje trumpai supažindinsime kas yra internetinių parduotuvių rinkodara ir kokias strategijas vertėtų apmąstyti savo parduotuvei 2022 metais.
TURINYS

Kiekvienas parduotuvės savininkas norėtų padidinti lankytojų skaičių bei pardavimus. Tačiau tarp tiek daug skirtingų strategijų lengva pasimesti. Šiame straipsnyje padėsime apžvelgti pagrindines reklamos priemones bei strategijas, kad matytumėte pilną internetinės parduotuvės rinkodaros vaizdą.

Kas yra internetinės parduotuvės rinkodara?

Pradžioje, išsiaiškinkite ką reiškia ši sąvoka – internetinės parduotuvės rinkodara. 

Internetinės parduotuvės rinkodara- bet kokios rinkodaros pastangos norint parduoti ar reklamuoti savo elektroninės parduotuvės prekes ar paslaugas. Tai tinka tiek naujiems klientams pritraukti, tiek susigrąžinti seniems.

Internetinės parduotuvės rinkodarą galima apibendrinti 3 žingsniais:

  1. Naujo lankytojų srauto pritraukimas;
  2. Lankytojų srauto pavertimas pirkėjais
  3. Buvusių pirkėjų skatinimas pirkti dar kartą.

Gera parduotuvės strategija apima tiek svetainėje, tiek už jos ribų esančias reklamos priemones.

Internetinių parduotuvių rinkodarai priklauso šie procesai:

  • Srauto pritraukimas į internetinę svetainę;
  • Parduotuvės rodymas tikslinei auditorijai.
  • Lankytojų naršymo patirties palengvinimas pagal UX, atrandant ieškomus produktus.
  • Svetainės lankytojų konvertavimas į pirkėjus.
  • Buvusių pirkėjų ir svetainės lankytojų sugrąžinimas ir paskatinimas pirkti.
  • Pirkėjo aktyvumo skatinimas prijungiant prie lojalumo programų bei atsiliepimų palikimo.
  • Esamų klientų skatinimas įsigyti produktus su akcijomis bei super pasiūlymais.
  • Skatinimas įsigyti reguliariau bei didesniais kiekiais.

Be internetinės parduotuvės rinkodaros nebūtų nei vieno pardavimo. Nepakanka turėti parduotuvės, jeigu nebus srauto – nebus nieko. Ir negana to, reikia nuolatos apie save priminti bei paskatinti buvusius lankytojus bei pirkėjus įsigyti prekes ar paslaugas pakartotinai.

Dažniausiai naudojamos internetinės parduotuvės reklamos strategijos

  • SEO – paieškos tinklo optimizacija;
  • Socialiniai tinklai: Facebook (Meta) bei Instagram, šiek tiek TikTok;
  • El. pašto rinkodara
  • SMS rinkodara;
  • Parduotuvės srauto konversijos didinimas (conversion rate optimisation);
  • Tinklaraštis;
  • Podcastai, laidos, 
  • Tradicinė reklama;
  • Papildomų bei panašių prekių pardavimų integracija;
  • Instagram reklama;
  • Parduotuvės paliktų krepšelių mažinimas;

 

Aptarkime keletą iš jų išsamiau, kad būtų lengviau nuspręsti kurios iš jų yra prioritetinės jūsų parduotuvei.

ELEKTRONINĖS PARDUOTUVĖS SEO

70-80% interneto naudotojų naudojasi organiniais paieškos rezultatais, todėl mokamai Google reklamai lieka tik 20-30% srauto.

Internetinės parduotuvės paieškos sistemos optimizavimas leidžia būti matomiems organinėje Google paieškoje. Kitaip tariant, kai klientai ieškos paslaugų ar produktų, kuriuos turi jūsų parduotuvė – jūsų svetainė jiems bus aukštesnėse pozicijose nei kitose parduotuvėse. Kuo jūsų SEO geriau išvystytas, tuo aukštesniuose rezultatuose bus jūsų parduotuvė. 

SEO – tai darbas su konkrečiais raktiniais žodžiais. Kuo geriau optimizuosite (paruošite) savo svetainę pagal jūsų prekių ir paslaugų raktinius žodžius / frazes, tuo lengviau svetainė bus atrandama klientų. Kai tinkamai sutvarkytas SEO, tuomet Google (arba Bing) mato jūsų svetainę kaip tą, kurios ieško lanktytojas suvedęs atitinkamą frazę į Google paieškos laukelį. Žmonės, kurie ieško konkrečių prekių ar paslaugų yra didelė tikimybė, kad bus pirkėjai, kadangi jau žino ko ieško ir kuo paieškos frazė konkretesnė (raudona lininė suknelė moterims) tikėtina pirkėjas labiau linkęs pirkti.

Patikrinkite savo el. pardotuvės SEO pozicijas su tokiais įrankiais kaip Semrush ar Ubersuggest

SOCIALINIŲ TINKLŲ REKLAMA; FACEBOOK BEI INSTAGRAM

Organinė socialinių tinklų reklama reklama

Šiai dienai kiekvienas verslas turėtų būti socialiniuose tinkluose kaip Facebook ar Instagram ir po truputį artėti prie Linkedin, Youtube bei TikTok. Dauguma klientų prieš nueidami į jūsų internetinę svetainę, norės pamatyti jūsų socialinius tinklus, jūsų komunikaciją, jūsų vertybes, susipažinti su įvaizdžiu. 

Tai vieta kur galite dalintis naujienomis apie savo verslą, edukuoti auditoriją savo verslo temomis. Taip pat Facebook bei Instagram suteikia galimybę susikurti parduotuvę bei įkelti visus norimus produktus, tai jūsų klientams suteiks patogesnį ir greitesnį naršymą, taip pat nereikės išeiti iš socialinių tinklų nesant būtinybei. Visus produktus galėsite prikabinti prie kiekvieno paskelbto puslapio įrašo, norimoje nuotraukos vietoje.

Vien organinio pasiekiamumo socialiniuose tinkluose nepakanka, pasikeitus algoritmui – organinis puslapio pasiekiamumas vos keli procentai. Tad vertėtų pagalvoti apie mokamą Facebook / Instagram reklamą.

Taip pat kai kurioms internetinėms parduotuvėms vertėtų pagalvoti apie influencerių rinkodarą.

Savo reklamai rinkitės nišinius / mikro influencerius, jie atneš geresnius rezultatus, kadangi jų auditorija tikslinė, žinoma jeigu žinote kas yra Jūsų tikslinė auditorija, jeigu ne, tuomet skaitykite mūsų straipsnį apie savo giluminį auditorijos pažinimą ir tik tuomet ieškokite jums tinkamo influencerio bei leiskite mokamas reklamas.

Kaip sukurti savo pirmąją Facebook reklamos kampaniją?

Atsisiųskite nemokamą IŠSAMŲ PDF gidą

Žinoma, reikėtų nepamiršti ir pačio populiariausio reklamos kanalo – Google. Su šia reklama verslai pasiekia 20-30% klientų srauto naudojančių Google paiešką. Galite mokėti Google sistemai už tai, kad būtumėte pirmose paieškos pozicijose. Čia svarbiausia tinkamai susidėlioti savo reklamos kampanijų raktažodžius, pagal kuriuos būsite atrasti potencialių klientų.

Pradžioje rekomenduotina pasirinkti mažiau populiarius raktažodžius, kadangi populiariausi turi daugiausia konkurencijos ir kainuos daugiau, tuo tarpu ilgesni ar mažiau naudojami raktažodžiai sulaukia mažiau dėmesio, tačiau gali atvesti labiau žinančius ko nori klientus, kadangi jų paieškos tikslesnės, jie labiau nusprendę ko jiems reikia.

Google siūlo keletą pagrindinių reklamos kanalų, kurie dažniausiai naudojami internetinėms parduotuvėms:

  • Google Ads paieškos reklama – kai mokate už tai, kad būtumėte paieškos pirmose pozicijose pagal pasirinktus raktažodžius. Mokate tik už paspaudimus ant jūsų reklamos skelbimo.
  • Google banerinė reklama – rodote reklaminius banerius pasirinktai auditorijai pagal norimus auditorijos kriterijus. Šis reklamos tipai dažnai pasirenkamas remarketingo kampanijoms, kai norite rodyti reklamas pakartotinai jūsų svetainės lankytojų srautui ar tiems, kurie atliko specifinius veiksmus svetainėje, kaip, kad įsidėjo prekes į krepšelį.
  • Taip pat Google reklamai priklauso Youtube bei Gmail reklamos tinklai. Apie juos plačiau skaitykite čia: Gmail reklama, Youtube reklama.

Vidutinė visų  pasaulio pramonės šakų konversija su banerinė reklama siekia tik 0,77% bei 3,75% su Google paieškos reklama – Wordstream statistika.

EL. PAŠTO RINKODARA

Tai labai svarbus reklamos kanalas internetinei parduotuvei. Šio kanalo niekas nekontroliuoja, kaip, kad Google ar Facebook. Jūsų turimų kontaktų bazė – viso gyvenimo reklamos kanalas. Su jais galite susisiekti bet kada bei pristatyti naujienas, pasiūlymus ir kt. Šis reklamos kanalas vienas pigiausių tarp visų rinkodaros kanalų.

Kiekvienas laiškas turėtų būti apgalvotas, o svarbiausia tinkamu laiku. Nepakanka tiesiog siųsti laiškų, reikia žinoti kokie laiškai geriausiai veikia, jie turi būti siunčiami reguliariai ir būti su naudingu turiniu klientams. 

Vienintelis dalykas, ką turite padaryti, tai išsirinkti platformą kurioje kursite bei siųsite laiškus savo duomenų bazei.

Lietuvoje populiariausia platforma MailerLite.com. Tai lietuvių sukurtas įrankis, kuris tinka tiek mažiems, tiek dideliems verslams. MailerLite siūlo visas reikalingas el. pašto siūlomas funkcijas: laiškų automatizaciją, kontaktinių formų integravimą į svetainę, iššokančių langų integravimas (pop up) ir kiti svarbūs rinkodaros įrankiai. MailerLite suteikia laiškų šablonus su vizualiais elementais, mygtukais bei kitais įrankiais. Ir žinoma – yra siūloma nemokama versija, o jeigu reikės didesnių pajėgumų už minimalų mokestį įsigysite pajėgesnį planą.

Kita taip pat Lietuvoje dažnai naudojama platforma – Mailchimp.

El. laiškų idėjos savo auditorijai

  1. Susipažinimo laiškas – padėka, kad prisijungė prie jūsų verslo.
  2. Edukaciniai laiškai – edukacija laiškais apie jūsų turimus produktus bei paslaugas.
  3. Krepšelio laiškas – priminimas klientams, kurie buvo įsidėję prekes į krepšelį, tačiau vis dar nepirko. Malonus priminimas, kad pirkimas nėra užbaigtas.
  4. Laiškas po pirkimo – tolimesnis bendravimas su klientu, kuris įsigijo prekę bei pasiruošimas papildomiems pardavimams.
  5. Papildomi pardavimai – paskatinti įsigyti prekes, kurios panašios į įsigytą.
  6. Suaktyvinimo laiškas – susisiekti su senais klientais, kurie jau ilgą laiką nieko nepirko.
  7. Lojalumo laiškas – laiškai lojaliems klientams su papildoma dovana, nuolaida ar kitu bonusu.
  8. VIP laiškas – laiškai VIP klientams su pasiūlymu, kuris skirtas tik jiems, kad būtų išskirtinai įvertinti.
  9. Naujienų laiškas – supažindinti su jūsų parduotuvės naujais produktais, verslo naujienomis.
  10. Patarimų laiškas – pasidalinimas naudingais patarimais, kurie gali padėti išsirinkti prekes jūsų parduotuvėje. Tai tarsi tinklaraščio naujienų pasidalinimas.
  11. Pasveikinimo laiškas – pasveikinkite savo klientus su svarbiausiomis šventėmis bei jų gimtadieniais
  12. Paklausimas apie kliento patirtį, kodėl neįsigijo prekės ar paslaugos.

Štai puikus pavyzdys iš užsienio įmonės  Uncommon Goods, kai savo prenumeratorių sąrašui paskutinę akimirką išsiuntė laišką su antrašte: „Dovana, kuri išgelbės Tėvo dieną“

Norų sąrašo priminimas

Dar viena idėja iš el. laiškų rinkdodaros – priminimas apie klientų norų sąrašus. Tai labai panaši idėja kaip ir su nenupirktais krepšeliais, tikslas tas pats – paskatinti pirkimui. Abiem atbejais pirkėjas parodė susidomėjimą prekėmis. 

Šis laiškas gali būti siunčiamas pavyzdžiui, kai norų sąrašas buvo labai seniai peržiūrėtas, arba prekės iš norų sąrašo turi geresnes kainas (AliExpress taktika), yra verslų, kurie siunčia emailą apie prekes iš norų sąrašo, kurių liko paskutiniai vienetai.

Kartais tereikia tik priminimo ar paskatinimo, kad pardavimas būtų užbaigtas. 

Parduotuvės konversijų rodiklio gerinimas

Tai taip pat priskiriama prie strategijos. Pradedantiems dirbti su el. komercija kartais atrodo, kad tau labai nereikšmingas darbas. Tačiau iš tikrųjų tai vienas svarbiausių dalykų po srauto atvedimo.

Kokias naudojate priemones, kad jūsų parduotuvės lankytojų konversija būtų kuo didesnė? Geresnė konversija – daugiau lankytojų virsta pirkėjais. Konversijos didinimas leidžia taupyti jūsų biudžetą bei maksimaliai išnaudoti svetainės įrankius ir pačia svetainę savo verslo naudai. 

Parduotuvės konversijos gerinimas padės pasiekti maksimalius rezultatus iš srauto, kuris ateina į jūsų svetainę. Tai tarsi jūsų visų svetainės funkcijų gerinimas, kad būtų išnaudojamas visas įmanomas svetainės potencialias išsaugoti pirkėjus ir kuo mažiau prarasti.

Yra įvairių taktikų, tačiau aptarkime svarbiausias:

  • UX gerinimas (naršymo patogumas);
  • Išsokantys pranešimai;
  • Pokalbių integravimas;
  • Klientų atsiliepimai;
  • Prekių gidai.

Plačiau apie internetinės parduotuvės konversijų didinimą skaitykite čia: 

Kaip padidinti savo elektroninės parduotuvės konversijų rodiklį?

SMS ŽINUČIŲ RINKODARA

SMS geriausiai tinka išskirtinių pasiūlymų siuntimui. Tai galėtų būti didesnių akcijų pristatymas su ribotu kiekiu ar data. Taip pat gimtadienio dienos akcijos. Kartais naudinga integruoti žinutes apie siuntimo būsenas.  Tačiau prieš naudojant šį įrankį, būkite tikri, kad turite kientų sutikimą siųsti SMS.

PARTNERYSČIŲ RINKODARA (AFFILIATE MARKETING)

Kai kurios internetinės parduotuvės naudoja ir partnerysčių programas savo pardavimams didinti, tačiau šis reklamos tipas dažniau naudojamas užsienyje. Galite susirasti partnerių, kurie reklamuoja jūsų prekes rašydami apžvalgas, o gal kitais būdais ir jeigu jūsų prekes nuperkamos per jų nuorodą, jie gauna komisinius už kiekvieną pardavimą. Didžiausias pavyzdys yra Amazon tinklas.

TIKSLINGI STRAIPSNIAI PORTALUOSE

Gal tai ir senas reklamos kanalas, tačiau vis dar efektyvus kai kuriais atvejais. Tai puikus įrankis didinti žinomumui apie jūsų įmonę, taip pat sukurti produktų paklausai. Gero portalo reitingai padės ir Jūsų SEO augimui. Pavyzdžiui dažnai naudojami straipsnių pavidalai: 10 Kalėdinių dovanų idėjų iki 50 EUR.

TURINIO RINKODARA INTERNETINEI PARDUOTUVEI

Turinio kūrimas ilgalaikis rinkodaros kanalas. Turinys būna įvairių formatų:

  • Straipsniai;
  • Video
  • Podcastai
  • Gidai
  • Klientų turinys: atsiliepimai, žinutės forumuose, nuotraukos ar video.

Turinio kūrimo tikslas edukuoti savo auditoriją jiems svarbiais klausimais, kad jiems būtų lengviau išsirinkti prekes ar paslaugas. Tai atsakymų parengimas į tai, kas jiems svarbu, kokie kyla klausimai, abejonės.  Tai puikus būdas parodyti savo kompetenciją, vertybes bei suteikti nemokamos vertės nieko neprašant – o tai sukuria pasitikėjimą. 

Sukuriamas turinys pasitarnaus taip pat kaip SEO įrankis, galėsite siųsti turinį laiškais, ar kelti socialinių tinklų įrašus.

Papildomų bei susijusių pardavimų integracija (up-selling, cross-selling)

Šios strategijos tikslas parduoti brangesnę paslaugą ar prekę nei pirkėjas pasirinko pradžioje (upsell). Štai pavyzdys iš lietuviškos parduotuvės:

Galite pasirinkti geresnius kompiuterio parametrus, tačiau tai papilodmai kainuos. Man asmeniškai pirmųjų parametrų nepakaktų norimiems darbams atlikti, todėl jeigu parduotuvė nepateiktų aukštesnių parametrų, man čia nebūtų ką veikti ir palikčiau parduotuvę akimirksniu.

arba puiki strategija prie pagrindinio pirkinio papildomai parduoti susijusias prekes, kurios padės geriau išnaudoti pagrindinės prekės potencialią (crosssell).

Vienoje iš lietuviškų parduotuvių perkant Iphone išmanųjį telefoną pirkimo procese yra pasiūloma įsigyti priedus, kurie reikalingi pačiam telefonui. Jie nėra būtini, tačiau padeda plačiau panaudoti telefono galimybes.

Remiantis McKinsey tyrimais crossselling pakelia apyvartą 20% ir pelningumą 30%

Dažnai klientai net nežino apie aukštesnės klasės / kokybės produktą arba papildomas prekes, kurios tinkamos perkamam produktui, nors pagal kliento norus, tai būtų labiau tinkami produktai, atitinkantys jo vidinius lūkesčius. Nepasiūlyti to, kas jam gali būti arčiau prie širdies – ne pats geriausias sprendimas nei iš kliento lūkesčių pateisinimo nei iš jūsų verslo pusės.

Dažnai papildomas ar susijęs pardavimas būna efektyvesnis ir naudingesnis verslui nei naujo kliento pritraukimas. 

Pavyzdžiui ar kažkuris jūsų produktas pagamintas iš geresnių medžiagų arba turi rankų darbo elementų? Tuomet pirkimo procese būtinai parodykite skirtumus ir paklauskite ar jiems toks produktas nėra tinkamesnis.

Yra 2 pagrindinės priežastys kada papildomo pardavimo siūlymas tinkamas internetinei parduotuvei:

  1. Produktai turi būti susiję su perkamu produktu;
  2. Kainų diapazonas neturėtų labai skirtis arba turėtų būti labai aiškiai pateikiama kainos skirtumo priežastis.

Instagram reklama

Čia 500 milijonų kasdienių Instagram naudotojų ir tai pati greičiausiai auganti socialinių tinklų platforma. Instagram apjungia pirkėjus, pardavėjus bei influencerius.

Jeigu mokate gražiai ir įdomiai fotografuoti, žinote kaip naudoti grotažymių (hashtag) strategijas bei tinkamu laiku keliate turinį, tuomet galite sėkmingai auginti savo sekėjų skaičių, kurie gali virsti pirkėjais. Pagrindinė Instagram augimo paslaptis – fanų įtraukimas ir jų sudominimas. Yra ne viena Instagram auginimo strategija, tačiau keletas idėjų:

 

  • Konkursų ir žaidimų kūrimas;
  • Produktų kūrimo procesas, parodant kaip viskas vyksta realybėje;
  • Influencerių integracija;

Taip pat Instagram suteikia galimybė pažymėti norimus produktus įrašuose bei storiuose bei tokiu būdu padidinti produktų pardavimus, kadangi klientai gali tiesiogiai eiti į pardavimo puslapį be papildomų pastangų – tik paspaudus ant produkto.

Žiūrėkite video – 16 PATARIMŲ – Instagram Reklama ir Komunikacija Verslui

Būsimų / planuojamų produktų testavimas iš anksto

Nesate tikri ar tam tikri produktai bus paklausūs? Galima neužsakius produktų juos patestuoti auditorijai bei pamatyti reakcijas bei užklausas be papildomų investicijų. 

Tai puiki taktika sukurti produktų paklausą. Žinoma, galite pradžioje išanalizuoti rinką bei produktų trūkumą su raktažodžių analize, socialinių tinklų tendecijomis.

Galima integruoti prenumeratos mygtuką, kuris atsiųs el. laišką klientams, kai norima prekė bus prekyboje.

Vartotojų sukurtas turinys (atsiliepimai, nuotraukos)

Vartotojų sukurtas turinys tai turinys sukurtas ne jūsų verslo, tačiau pačių asmenų, kurie turėjo ryšį su jūsų verslu.

Šie „vartotojai“ gali būti klientai, darbuotojai, savanoriai arba aktyvūs jūsų socialinių tinklų nariai, o jų kuriamas turinys gali būti nuotraukos, vaizdo įrašai, apžvalgos, socialinių tinklų įrašai.

Vartotojų sukurtam turiniui priklauso:

  • Atsiliepimai
  • Instargam nuotraukos su produktais ar paslaugomis
  • Prekės apžvalgos ir išpakavimo produktų klipai Youtube.

Įvairios įmonės visame pasaulyje bei Lietuvoje naudoja šią strategiją, kad plenyti naujų klientų pasitikėjimą. 

Vienoje apklausoje 54% dalyvių teigė, kad pasitiki atsiliepimais internete bei tik 20% pasitiki pačiu prekiniu ženklu.

Taigi žmonės žymiai labiau pasitiki žmonėmis bei pačiais verslais. 

Plačiau šia tema skaitykite: „Vartotojų kuriamas nemokamas turinys jūsų verslui”

Mobili versija

2022 metais daugiau nei pusė visų pirkimų vyksta mobiliuosiuose įrenginiuose. Ir tai ne tik gražus bei telefonui pritaikytas dizainas. Čia svarbiausia patogus naršymas, kad viskas vyktų greitai, būtų patogus meniu, greitas perėjimas prie norimo produkto ar kategorijos. 

Atsižvelkite į tinkamus mygtukų dydžius, kad nereikėtų nieko priartinti.

Pavyzdžiui jeigu reikia peržvelgti daugiau produkto informacijos ir leistis žemyn, kodėl gi neįdėjus ĮDĖTI Į KREPŠELĮ mygtuko apačioje turinio, kad nereikėtų grįžti į viršų?

KLIENTŲ LOJALUMO PROGRAMOS

Klientų išlaikymas, kaip ir naujų pritraukimas yra labai svarbu. „Stitch Labs“ duomenimis, grįžtantys klientai sudaro 22 % parduotuvių pajamų ir tai yra tik 11% visos duomenų bazės (grįžtančių klientų). Taip pat šie klientai per metus išleidžia 15% daugiau.

Lojalumo programas turi daugiau nei 90% įmonių. Tai vienas geriauisų būdų padidinti apyvartą bei klientų lojalumą. Net 84% vartotojų teigia, kad jiems labiau norisi pasilikti prie verslų, kurie siūlo ir turi lojalumo programas. 66% vartotojų teigia, kad galimybė uždirbti ar sutaupyti, o gal gauti bounus iš tikrųjų turi įtakos jų pirkimo elgsenai.

Pritraukti naujus klientus iš ties brangus kelias, todėl tiek daug verslų investuoja į lojalumo porgamų taikymą.

Lojalumo programos jau visiems pažįstamas įrankis, tačiau jos vis dar labai efektyvios. Yra keletas pagrindinių lojalumo programų tipų, ir pastaruoju metu verslai ieško ir bando vis naujus lojalumo būdus. 

Taigi vienas iš būdų apdovanų daugiausiai išleidžiančius bei grįžtančius klientus – lojalumo programa. Tai nauda tiek klientams, tiek jūsų verslui. Lojalumo programa ir jos strategija gali būti pilnai automatizuojama, tačiau tai paskatins jūsų geriausius klientus pirkti pas jus ir nuolatos būsite pirmasis jų pasirinkimas. 

Plačiau apie lojalumo programas skaitykite šiame straipsnyje: Lojalumo programos internetinės parduotuvės verslui

Nuolaidos, kuponai bei specialūs pasiūlymai

Įvairių nuolaidų, akcijų ir pasiūlymų reklamavimas savo klientams yra puikus būdas padidinti internetinės parduotuvės pardavimus. Akcijos ir pasiūlymai gali būti įvairių tipų: nemokamas pristatymas,  procentinė nuolaida nuo kainos, „pirk ir gauk dovaną“, „pirk du už vieno kainą“ ir pan. Tai suteikia tiek privalumų, tačiau turi ir keletą neigiamų aspektų.

Pliusai:

  • Didesnis klientų lojalumas;
  • Nauji klientai;
  • Didesnis konertavimo rodiklis
  • Greitas sandėlio atlaisvinimas;
  • Pardavimų tikslų pasiekimas

Minusai:

  • Sumažėjusi marža bei pelningumas;
  • Prekės ženklo įvaizdžio pažeidimas
  • Klientų pratinimas laukti geresnių pasiūlymų, todėl pardavimų sumažėjimas kitais sezonais;
  • Auganti tikimybė pritraukti pirkėjus, kuriems svarbu tik kaina. Pritraukiami nelojalūs klientai.
  • Pritraukiami netiksliniai jūsų verslo klientai.

Plačiau apie nuolaidų pasiūlymus el. parduotuvėje skaitykite: Elektroninės parduotuvės pardavimų didinimas su nuolaidų strategija

Papildomas turinys kliento pakuotėje

Jeigu norite, kad jūsų parduotuvė būtų ne tik kaip pardavėjas, bet kartu ir BRANDAS, kuris suteikia pridėtinės vertės, galite pagalvoti kokį turinį pridėsite pakuotėje, kokią žinutę ar straipsnį pridėsite. Tai leis apie jus galvoti ne tik apie prekių pardavėjus, bet kartu apie prasmingesnę įmonę. 

Šis turinys gali būti trumpas lankstinukas su paskutiniais jūsų tinklaraščio įrašais, nuoroda prenumeruoti tinlalraščiui. Gali btūi trumpa motyvacinė žinutė ar gražus palinkėjimas. Viskas priklauso nuo to kas jūs esate ir ką kuriate.

Vienas iš pavyzdžių Dollar Shave Club, kurie prideda linksmą ir įdomų mini žurnaliuką prie kiekvieno naujo užsakymo.

Mini dovanėlė su jūsų LOGO

Nereikia daug investuoti į šią mini dovanėlę, esmė ne vertėje, bet dėmesyje klientui. 

Keletas idėjų:

Papildoma vertė. Galite pridėti priedą, kuris papildys jų perkamą produktą arba galite pridėti priedą, kuris reikalingas kitiems produktams įsigyti. Tai turėtų būti priedas iš kurio jie gaus naudą akimirksniu. 

Vertybinė dovanėlė. Ši vertybinė dovanėlė turėtų būti susieta su jūsų verslo ir su kliento vertybėmis. Paprasčiausias pavyzdys – lipdukas, kurį klientas gali naudoti kur tik panorėjęs, tačiau išreiškiantis kažkokią jūsų ir kliento susijusią vertybę. Tai turėtų būti abipusė nauda, tiek klientui išreikšti savo vertybes, tiek jums nemokama reklama.

Specializuota internetinė parduotuvė

Kai tokia konkurencija dėl kiekvieno lankytojo atėjimo, labai sunku įsivažiuoti su nauja parduotuve, kuri neturi jokio autoriteto Google sistemoje. Vienintelis kelias gauti srautą – mokama reklama. Tačiau net ir tai neužtikrina pardavimų pelningumo. Tenka konkuruoti su pigu.lt, varle.lt, senukai.lt ir kt. parduotuvėmis, kurios siūlo labai platų prekių asortimentą.

Paprastas ir protingas kelias – specializuotis, pasirinkti konkrečią prekių kategoriją, kurioje būsite lyderiai. Visiems žinoma, kad apie viską žinoti neįmanoma ir tik įsigilinimas į konkrečią sritį leidžia tapti jos ekspertu, tuomet galima atrasti prekes, kurios kokybiškos, turi gerą kainą. Taigi specializacija – puiki strategija naujoms el. parduotuvėms.

Specializuotos parduotuvės strategija puikiai susilieja ir su SEO strategija, kadangi Google algoritmai jūsų parduotuvę matys kaip konkrečios srities, ir tai leis lengviau iškilti su jūsų parduotuvės tiksliniais raktažodžiais, kai pavyzdžiui: sidabriniai papuošalai, motociklo prekės, turistiniai batai ir pnš.

Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!

Facebook
LinkedIn
Email

Norite padidinti savo parduotuvės pardavimus? Susisiekite dėl nemokamos jūsų rinkodaros analizės