Gvidonas Macius
TURINYS
ĮŽANGA - Facebook reklama Lietuvoje 2022 metais
„Facebook“ kasdien sulaukia 1,56 milijardo aktyvių vartotojų. O tai yra apie 20% viso pasaulio gyventojų ir naudotojų skaičius sparčiai auga.
Facebook reklama yra įrankis, kuris leidžia pasiekti Jūsų tikslinį klientą pagal jo pomėgius, elgesį, amžių, lytį ar norus. Tai tikslinga reklamos priemonė su aiškiai išmatuojamais rezultatais. Tai vienas pigiausių ir tikslingiausių būdų reklamuotis ir plėsti verslą.
Tik pagalvokite kokią galimybę turi kiekvienas verslas… Galima gerinti savo reputaciją, stiprinti įvaizdį, pristatyti naujus produktus, paslaugas bei galiausiai gauti kliento kontaktus ar tiesiogiai nukreipti į el. parduotuvę ir parduoti neišėjus iš namų ar net poilsiaujant kitoje šalyje.
Pasaulyje vidutinis vartotojas „Facebook“e praleidžia apie valandą per dieną. Atsižvelgiant į tai, kad vidutinis žmogus miega aštuonias valandas per parą, tai reiškia, kad apie 7% savo dienos valandų praleidžiame prie šio socialinio tinklo.
Facebook naudotojų kiekis Lietuvoje
Facebook naudotojų amžius bei lytis Lietuvoje
Kodėl verta naudoti Facebook reklamą?
Yra tiek daug reklamos būdų internete, galima rinktis iš skirtingų socialinių tinklų, Google reklamos, LinkedIn ir t.t. Kodėl Facebook toks patrauklus pasirinkimas?
Yra pagrindinės 4 priežastys:
1. Labai aktyvūs Facebook naudotojai ir stiprus jų įsitraukimas
„Facebook“ yra vieta, kur mes bendraujame su šeima, draugais ir, kad ir kaip nenorėtume to pripažinti, naršymas ir Facebook naudojimas sukuria šokią tokią priklausomybę. Statistiškai Facebook’e praleidžiama daugiau laiko nei kituose socialiniuose tinkluose. Be to, „Facebook“ (dabar jau META) tinklui priklauso „Messenger“ ir „Instagram“ bei „WhatsApp” – dar trys populiarios mobiliosios programėlės, kurias Faceboo“ reklamuotojai gali pasiekti ir naudoti nemokamai.
2. Galime kurti tikslines reklamas pagal demografinius rodiklius, pomėgius ir elgesį bei kt.
Facebook tikslas – dalintis asmeninėmis naujienomis ir informacija su savo draugais ar šeimos ratu, pvz., atostogų nuotraukomis, naujomis, mėgstamomis dainomis, santykių būsenomis ir pnš. Visi „Facebook“ ir „Instagram“ naudotojų paspausti LIKE, SHARE, komentarai ar sekami puslapiai leidžia suprasti, kad būtent tai jiems patinka. Tad su Facebook reklama galime pasirinkti visas norimas auditorijas su žmonių pomėgiais. Taip pat Facebook šaunus tuom, kad čia yra ne tik jaunimas, bet ir vyresnioji karta, ko kituose tinkluose yra labai maža dalis.
3. Galimybė siekti skirtingus verslo tikslus
Facebook”e verslas gali siekti skirtingų tikslų. Nuo žinomumo iki pardavimų. Kiekvienas verslas atranda tai ko jam konkrečiai reikia. Ši platforma apima visus kliento pardavimo procesus: PAMATYTI – SVARSTYTI – PIRKTI – RŪPINTIS. Tai reikštų, kad pradžioje galite supažindinti su savo produktu ar paslauga, tuomet padedate jiems apsispręsti bei galiausiai reklamuojate pasiūlymą. Tuomet belieka rūpintis klientų lojalumu tolimesniam bendravimui.
Kitaip dar šiuos etapus galime perteikti per šį grafiką:
Arba kitas grafikas:
4. Nesvarbu kokio dydžio verslas – kiekvienas gali įpirkti reklamą ir naudotis visais privalumais.
Nei vienas verslas neturi jokių apribojimų pradėti reklamą savo verslui. Galite būti savarankiškai dirbantis specialistas ar milijonines apyvartas generuojantis gigantas. Galite pradėti reklamą nuo 1 EURO per dieną ir net su tiek pasiekti tūkstančius žmonių, kuriems gali būti reikalingas jūsų produktas ar paslauga.
Net ir su mažiausiais reklamos biudžetais galite pasiekti įspūdingų rezultatų ir turime tokių pavyzdžių ne vieną. Žinoma, kuo didesnis biudžetas tuo bus paprasčiau, tačiau nereiškia, kad su mažu negalima nuveikti gerų dalykų.
Pradžioje vietoje didelio biudžeto galima daugiau pastangų paskirti pačiai strategijai, savo auditorijos pažinimui bei geros reklaminės žinutės bei pasiūlymo kūrimui. Kuo daugiau darbo įdėsite pradžioje, tuo mažesnius reklamos biudžetus galėsite naudoti bei pasiekti geresnius rezultatus.
Ir dar svarbu paminėti, kad Facebook turi ir nemokamų reklamos priemonių. Galite nemokamai kelti įrašus į grupes, savo puslapį ir tokiu būdu pritraukti žmones pas save. Žinoma tai lėtesnis kelias, bet įmanomas.
Facebook reklamos tipai
Jūsų sėkmė reklamuojantis Facebook’e taip pat priklauso ir nuo jūsų tikslo bei naudojamų Facebook reklamos tipų. Tipų yra tikrai nemažai ir pradžioje gali kilti klausimas – o ką pasirinkti? Kas geriausiai veikia?
Norėdami padėti įveikti šią kliūtį, apibūdinome penkis pagrindinius Facebook skelbimų formatus. Visus juos galite naudoti savo reklamai.
NUOTRAUKA / MAKETAS
Paprasta nuotrauka / maketas yra dažniausiai naudojamas tipas Facebook reklamoje. Šį tipą lengviausia sukurti. Su šiuo tipu galima siekti visus norimus tikslus.
Maketai / nuotraukos / paveiksėliai geriausiai tinka, kai norite greitai sukurti reklamą arba neturite didelio biudžeto. Galite sukurti „Facebook reklamą tiesiai iš savo Facebook puslapio su BOOST POST funkcija. Jei norite išsamesnių reklamos nustatymų, galite reklamą kurti su Facebook Ads manager įrankiu, tai įrankis su kuriuo dirba ir profesionalai.
VIDEO KLIPAS
Vaizdo įrašų reklamos leidžia parodyti savo produktą ar prekės ženklą ir patraukti žiūrinčiųjų dėmesį. Galite kurti vaizdo įrašų skelbimus Facebook Ads Manager paskyroje arba naudoti BOOST POST funkciją puslapyje.
Galite naudoti Facebook vaizdo įrašų reklamas, kad parodytumėte unikalias funkcijas arba papasakotumėte savo prekės ženklo istoriją. 15 sekundžių ar trumpesni vaizdo įrašai gali padėti pritraukti auditoriją ir sudominti. Be to, pabaigoje jie turėtų turėti aiškų raginimą veikti (CTA), pvz., įsigyti produktą arba apsilankyti svetainėje. 15 sekundžių yra tik statistika, tai nereiškia, kad ilgesni video neveikia, viskas priklauso nuo strategijos. Mūsų patirtis rodo, kad veikia net ir 10 minučių reklamos, svarbiausia, kad klipas būtų įdomus jūsų tikslinei auditorijai. Kai įdomu žiūrėti, tuomet trukmė praranda reikšmę, tiesa?
KARUSELĖ
Karuselės reklamos leidžia į vieną reklamą įkelti iki 10 vaizdų / nuotraukų arba vaizdo įrašų, kurių kiekvienas turi savo atskirą nuorodą. Žmonės gali slinkti per karuselę savo įrenginiuose braukdami kairėn arba dešinėn arba spustelėdami rodykles, jei naudoja kompiuterį.
Karuselės reklamas galite naudoti norėdami:
• Parodyti kelis produktus ir parinkti nuorodas į skirtingus puslapius (arba galite visur naudoti vieną nuorodą);
• Parodyti skirtingus vieno produkto kampus, kad būtų perteiktas pilnas vaizdas;
• Paaiškinti procesą žingsnis po žingsnio arba parodyti programos turinį, o gal perteikti savo įmonės privalumus;
• Pateikti vieną didelį vaizdą keliuose kadruose, kad sukurtumėte įdomesnę patirtį;
KOLEKCIJA
Tai reklamos tipas ant kurio paspaudus iššoka viso ekrano vaizdas. Tai ganėtinai retai sutinkamas reklamos tipas, tačiau populiarėjantis. Dažniausiai naudojamas el. komercijoje.
Šiose reklamose yra viršelio vaizdas arba vaizdo įrašas ir po juo gali būti rodomi keli pasirinkti produktai, paspaudus ant viršelio nuotraukos / video atveriamas pilnas produktų katalogas.
Kolekcijos reklamos yra puikus būdas parodyti savo produktų katalogą, pasiūlyti malonią naršymo patirtį ir susidomėjimą paversti pardavimu.
Žingsnis po žingsnio kaip reklamuotis Facebook'e
Kartu eikime nuosekliai šiais žingsniais ir susikurkime pirmąją Facebook reklamos kampaniją:
- Sukursime savo Facebook Business Manager paskyrą;
- Įrašysime Facebook pixel į savo svetainę;
- Sukursime Facebook auditorijas;
- Sukursime Facebook reklamos kampaniją
- Sukursime reklamos kampanijos AD SETS;
- Pasirinksime tekstus ir vizualinę reklamos dalį;
- Stebėsime ir optimizuosime savo reklamą.
1 žingsnis - Facebook Business Manager paskyra
Dažnai žmonės neturi gerų rezultatų su Facebook reklama, nes neteisingai naudoja reklamos įrankius. Taip pat pamatę kiek yra skirtingų reklamos būdų, tipų, strategijų – praranda motyvaciją viską suprasti. Iš pirmo žvilgsnio viskas gali šiek tiek gąsdinti, tačiau per laiką priprasite prie darbinio vaizdo ir viskas bus kur kas aiškiau.
Taigi, kad viskas būtų padaryta teisingai pradėkime nuo savo Facebook verslo paskyros sukūrimo („Facebook Business Manager“).
Facebook Business Manager yra Facebook dalis / įrankis, kuriame yra jūsų Facebook reklamos paskyra, verslo puslapiai ir kiti įrankiai, kurių prireiks reklamoms kurti.
Norėdami sukurti Facebook Business Manager paskyrą, eikite į business.facebook.com ir spauskite Sukurti paskyrą / Create account.
„Facebook“ paprašys jūsų įmonės pavadinimo, Facebook verslo puslapio (jei jo neturite, pirmiausia sukurkite – pamoka čia), jūsų vardo ir el. pašto adreso.
Toliau turėsite sukurti arba pridėti jau esamą reklamos paskyrą (Ad account). Tai galima padaryti pasirinkus VERSLO NUSTATYMAI (Business settings) pagrindiniame MENIU, tada spauskite More Tools ir Ad account settings.
Būsite nukreipti į naują langą ir galėsite pridėti esamą reklamos paskyrą, prašyti prieigos prie reklamos paskyros arba sukurti naują reklamos paskyrą (ad account). Jei niekada anksčiau nesireklamavote Facebook“e, spustelėkite SUKURTI / CREATE naują reklamos paskyrą (ad account) ir vykdykite visus nurodymus eilės tvarka.
Dabar, kai sukūrėte „Business Manager“ ir sujungėte ją su Facebook verslo puslapio bei reklamos paskyra, jūsų pagrindinis vaizdas turėtų atrodyti taip (tačiau neišsigąskite jeigu atrodys kitaip, kartais aplinka atrodo kitaip, priklausomai kada kuriate):
Tai yra pagrindinė jūsų Facebook verslo paskyros (Facebook business manager) vieta iš kurios galite pasiekti visus įrankius, kuriuos siūlo Facebook (META).
2 žingsnis - Facebook PIXEL ĮRAŠYMAS
Didžiausia abejonė su kuria susiduria pradedantys dirbti su Facebook reklama – „ar reklama veikia, o gal tik švaisto pinigus”? Galima reklamuoti ir be Facebook pixelio, tačiau be jo nematysite ar buvo pardavimas dėką Facebook reklamos ar ne, taip pat nematysite kitų jūsų svetainėje atliktų veiksmų (įsidėtų krepšelių, prenumeratų, atsiskaitymų…). Nežinodami atliktų veiksmų, nežinosite ar reklama efektyvi.
„Facebook“ pixelis sukuria ryšį / sąsają tarp jūsų Facebook reklamų ir jūsų internetinės svetainės. Pixelis yra stebėjimo kodas, kurį turite sukurti savo (AD ACCOUNT) reklamos paskyroje ir pridėti prie savo svetainės prieš pradėdami leisti Facebook reklamas. Su pixeliu matysite visus veiksmus, kuriuos atlieka svetainės lankytojai. Facebook pikselis padės ne tik matyti kokius veiksmus atliko, bet ir iš kurios reklamuojamos auditorijos veiksmai buvo atlikti, tada aiškiai matysite kas veikia, o kas ne.
Kaip įrašyti Facebook pikselį skaitykite čia – Facebook pixelis ir kaip jį įrašyti.
3 žingsnis - Facebook auditorijų kūrimas
Reklamų nukreipimas tinkamiems žmonėms yra vienas iš svarbiausių aspektų sėkmingai reklamai. Facebook turi milijardus vartotojų visame pasaulyje, todėl norint rasti tuos, kurie susidomės jūsų prekės ženklu ar produktu, reikėtų naudoti Facebook auditorijų privalumus, kad ta reklama būtų nukreipta tikslingai, o ne bet kam, kam net nereikia jūsų paslaugos ar produkto.
Norimas auditorijas galite susikurti taip pat per savo Facebook Business paskyrą. Yra 2 pagrindiniai auditorijų TIPAI:
• Anksčiau susidomėję žmonės jūsų verslu (remarketingas);
• Potencialiai (nauji) jūsų verslo klientai;
Taigi, aptarkime pirmą punktą: Anksčiau susidomėję žmonės jūsų verslu (remarketingas)
Žmonės, kurie buvo atėję į jūsų svetainę, kažką įsidėjo į krepšelį ar pradėjo sekti jūsų Facebook puslapį, o gal sureagavo į reklamą, greičiausiai svarstė arba svarsto ką nors iš jūsų nusipirkti – ir jiems gali prireikti padrąsinimo, kad priimtų sprendimą pirkti.
Tikriausiai teko pamatyti jus persekiojančias reklamas Facebooke ir Instagrame iškart, kai apsilankėte kažkieno svetainėje. Jos tikėtina siūlė nuolaidos kodą, o gal nemokamą pristatymą? Kai kurios reklamos rodė tuos pačius produktus, kuriuos žiūrėjote, tiesa? Tai yra Remarketingas, kitaip tariant – pakartotinė reklama. Jeigu parodėte dėmesį reklamai ar nuėjote į svetainę – veslui atsiranda galimybė Jums rodyti papildomą reklamą – remarketingą.
Norimas auditorijas galite susikurti taip pat per savo Facebook Business paskyrą. Yra 2 pagrindiniai auditorijų TIPAI:
• Anksčiau susidomėję žmonės jūsų verslu (remarketingas);
• Potencialiai (nauji) jūsų verslo klientai;
Galite sukurti Facebook remarketingo auditorijas per skiltį „Auditorijos” (Audiences).
Kuriant remarketingo auditoriją yra nemažai skirtingų pasirinkimų. Trys pagrindiniai šaltiniai, kuriuos norės naudoti el. prekybos verslai, yra esamų klientų duomenų bazės įkėlimas (customer file), svetainės srautas (website traffic) ir įsitraukimas / susidomėjimas (engagement).
1. Klientų duomenų bazė
Klientų duomenų bazės leidžia įkelti el. pašto adresus, telefonus ir kitą kontaktinę klientų informaciją, kurią surinkote iš klientų ar potencialių klientų. Facebook leidžia įkelti šiuos klientus ir susieja duomenis su Facebook esamais naudotojais. Šiam įkeltam sąrašui galite rodyti reklamą ir paskatinti naujų produktų pardavimus.
2. Svetainės srautas
Galite sukurti auditoriją iš svetainės lankytojų, kurie buvo atėję į jūsų svetainę. Čia galite kurti įvairaus dydžio sąrašus pagal atliktus veiksmus ar aplankytus konkrečius puslapius svetainėje. Dažniausiai kuriamos 2 auditorijos: svetainės lankytojai, kurie buvo apsilankę jūsų svetainėje per 30 paskutinių dienų arba lankytojai, kurie buvo įsidėję prekes į krepšelį per paskutines 7 dienas.
3. Įsitraukimas
Jei turite aktyvų savo įmonės Facebook arba Instagram puslapį, arba eksperimentavote su reklamomis, kurios skatina susidomėjimą (ENGAGEMENT) (t. y. Facebook puslapio paspaudimais, komentarais ir pasidalinimais), galbūt norėsite pakartotinai pasiekti ir šiuos žmones. Galite kurti susidomėjusių žmonių auditorijas per paskutines 365 dienas ir visiems jiems rodyti papildomas reklamas bei vesti prie pardavimo ar kitų tikslų.
Logika tokia: pradžioje klientai tik susidomi jūsų produktu – paspaudžia LIKE, paspaudžia ant reklamos skaityti daugiau.
Tuomet jie ir vėl pamatę jūsų reklamą pagalvoja, kad reikia pasidomėti labiau ir spaudžia mygtuką bei juos nukreipia į jūsų svetainę. Jie dar nepriėmę sprendimo, tačiau domisi, jau atėjo į jūsų svetainę. Tuomet visiems, kurie buvo svetainėje rodote pakartotinę reklamą su nuolaidos kodu ar nemokamu pristatymu.
Tokiu principu su remarketingu vedate savo klientus prie pardavimo.
O DABAR aptarkime antrą auditorijų punktą: Potencialiai (nauji) jūsų verslo klientai
Tai antrasis auditorijų kūrimo būdas. Facebook leidžia kurtis naujas auditorijas, kurios iki šiol nebuvo susipažinusios su jūsų verslu.
Facebook sukūrė du naudingus įrankius, kurie padeda įmonėms rasti potencialius, naujus verslo klientus:
1. Lookalike auditorijos
Tai taip pat susiję su anksčiau minėtomis remarketingo auditorijomis. Šiuo atveju galite sukurti panašiausias auditorijas pagal pasirinktą auditoriją (kuri buvo sukurta pas jus anksčiau). Pavyzdžiui turite savo svetainės pirkėjų sąrašą (duomenų bazę) ir pagal ją galite paprašyti Facebook sukurti dar daugiau panašių į tą sąrašą auditoriją. Pavyzdžiui jūsų sąrašas turi 1000 kontaktų, tai galite atrasti į juos panašiausius 10 000, 100 000 ir pnš. klientų.
Lookalike auditorijos gali būti sukurtos pagal bet kurią jūsų turimą auditoriją. Ar tai būtų pagal svetainės 30 d. srautą ar pagal pirkusių per 180 d. srautą (variacijos gali būti bet kokios). Ši funkcija leidžia pasirinkti nuo 1% iki 10% auditorijos pagal pasirinktą šalį ir pamatinę auditoriją. Tai reikštų, kad galite pasirinkti tarkime 1% pasirinktos šalies gyventojų, kurie panašiausi į jūsų pasirinktą X auditoriją.
Kuo didesnis procentas auditorijos, tuo ji bus didesnė ir tikėtina mažiau artima jūsų „pamatinei” auditorijai. Tačiau tai puikus būdas plėsti savo verslui ir ieškoti naujų potencialių klientų.
2. Pomėgiai, elgesys ir demografiniai rodikliai
Tai antrasis būdas kurti auditorijas. Jei neturite buvusių klientų ar svetainės lankytojų sąrašo, kad sukurtumėte panašią auditoriją, galite naudoti Facebook pomėgius, elgsenas / įvykius ir demografinius duomenis, kad sukurtumėte potencialias auditorijas pagal savo verslą.
Išnagrinėkime kiekvieną dalį atskirai:
- Pomėgiai (Interests) susiję su visais žmonių pomėgiais, kuriuos jie turi, jais domisi arba yra parodę kažkokį susidomėjimą (nardymas, sporto klubai, verslas, marketingas…).
- Elgsena / įvykiai (Behaviors) – tai vartotojų veiksmai, kuriuos užfiksavo „Facebook“ (pvz., gimtadienio šventimas, persikėlimas į naują miestą, kūdikio gimimas).
- Demografiniai (Demographics) rodikliai apima naudotojo profilio informaciją (išsilavinimas, nauji tėvai, profesijos…)
4 žingsnis - Sukuriama Facebook reklamos kampanija
Visi maketai, karuselės ar video, kurie turi šalia savęs parašytą žodį REMIAMA (sponsored) yra kitų verslų vykdomos reklamos kampanijos. Kiekviena reklamos kampanija turi savo struktūrą iš 3 dalių ir kiekvieną iš jų reikia sukurti teisingai, kad reklama būtų efektyvi.
Kiekviena kampanija (Campaign) turi savo AD SET (reklamos rinkinys) ir kiekvienas AD SET turi savo AD (reklamą). AD SET dalyje pasirenkate auditoriją, biudžetą ir reklamos vietą (placements). Vienoje kampanijoje gali būti keli AD SETS, todėl galite išbandyti įvairias auditorijas ir atskiras reklamas, kad sužinotumėte, kuri geriausiai veikia, o likusias atjungti.
Kampanijos tikslo pasirinkimas
Norėdami pradėti kurti reklamos kampaniją per Facebook Business Manager, pasirinkite Ads Manager įrankį ir spauskite mygtuką KURTI / CREATE.
Facebook siūlo 3 reklamos kategorijas: ŽINOMUMAS (awareness), SVARSTYMAS (consideration) IR KONVERTAVIMAS (conversion). Kiekviena kategorija turi atitinkamus reklamos pasirinkimus. Reikia pasirinkti tipą priklausomai nuo verslo tikslo.
KELETAS PAVYZDŽIŲ:
Jeigu norite padidinti savo svetainės pardavimus tuomet rinkitės tipą CONVERSIONS. Ir kaip pavyzdys savo konversiją galite pasirinkti ADD TO CART (įsidėti į krepšelį). Tuomet Facebook algoritmas sutelks visus savo pajėgumus, kad atrastų kuo daugiau žmonių, kurie įsideda jūsų prekes į krepšelį.
Jei dar nepardavinėjate produktų, bet norite padidinti žinomumą apie save, BRAND AWARENESS tipas yra puikus būdas šiam tikslui pasiekti. Tuomet Facebook atras kuo daugiau žmonių, kurie linkę atsiminti Jūsų verslą.
Jei kyla problemų pritraukiant srautą į savo svetainę, pasirinkę TRAFFIC / SRAUTAS. Tuomet Facebook atras tuos žmones, kurie labiausiai suinteresuoti aplankyti jūsų svetainę ir tokių žmonių atras vis daugiau už geresnę kainą.
Jei norite, kad įrašas sulauktų daugiau „Patinka“, komentarų ir pasidalinimų, nustatykite tikslą ENGAGEMENT (susidomėjimas).
Labai svarbu pasirinkti tinkamą tikslą, kadangi Facebook algoritmas veikia pagal tai, koks tas tikslas yra. Jeigu nustatote konversijas, tai Facebook ieškos žmonių, kurie labiausiai tikėtina konvertuos. Jeigu nustatote susidomėjimą, tai Facebook daugiausia dėmesio skirs tiems, kurie susidomi ir spaudžia LIKE ar komentuoja. Jeigu pasirenkate ENGAGEMENT tipą ir tikitės pardavimų – tai klaidingas būdas (nors labai retai būna išimčių).
Prieš pereidami prie AD SETS dalies, taip pat turėsite pavadinti savo reklamos kampaniją – tai svarbi dalis, kad nebūtų susimaišoma ateityje. Geriausia jeigu turėtumėte savo reklamos kampanijų pavadinimų sistemą, pagal kurią galėtumėte atskirti kur kokia reklama, kokiu tikslu ir pnš. Pavadinimas skirtas Jums, kad būtų galima viską organizuotai kurti, tad pagalvokite ir pasirinkite sistemą, kuri Jums būtų aiški.
Vienas iš pavyzdžių:
(Kampanijos tipas) – (auditorija) – (prekės pavadinimas)
(Conversions) – (Šalta auditorija/ mėgsta nardyti) – (plaukimo akiniai)
5 žingsnis - Sukuriama Facebook reklamos AD SETS
Pasirinkus kampanijos tikslą (žinomumas, susidomėjimas, konvertavimas), Facebook nukreipia jus į AD SET kūrimo etapą, kuriame turėsite galimybę pasirinkti:
• Kuriai auditorijai norite rodyti reklamą;
• Kokį biudžetą skirsite;
• Kokias reklamos lokacijas pasirinksite savo reklamai;
Jeigu esate pasirinkę CONVERSIONS reklamos tipą, jūsų paprašys pasirinktį konversijos įvykį (event), pavyzdžiui ar tikslas krepšeliai ar pardavimai, o gal prenumeratos arba programėlės atsisiuntimai? Pagal tai pasirinkite įvykį.
Biudžeto ir grafiko nustatymas
Čia reikia pasirinkti kaip norėtumėte, kad būtų skaičiuojamas reklamos biudžetas.
Yra 2 būdai:
• Nustatote dienos išleidžiamą sumą ir jos Facebook neviršys arba
• Galite nustatyti LIFE TIME BUDGET (viso laikotarpio biudžetą) ir tuomet parenkate visą sumą, kurią norite išleisti reklamos kampanijai per nustatytą laikotarpį. Tuomet Facebook kiekvieną dieną gali išleisti skirtingas sumas, bet ne didesnę sumą nei nustatytą per visą laikotarpį, priklausomai kaip algoritmui seksis siekti jūsų parinkto tikslo – vieną dieną geriau, kitą blogiau.
PASTABA: abiem atvejais mažiausias dienos biudžetas 1 euras.
Kokį biudžetą pasirinkti savo Facebook kampanijai?
• Viskas priklauso – nuo to kiek galite sau leisti? Kuo produktas ar paslauga brangesni, tikėtina ir reklamos kaštai pardavimui augs.
• Priklauso nuo reklamos tipo, jeigu optimizuojate reklamą į pardavimą, pvz., PIRKIMAI, tuomet paprastai reklama kainuoja daugiau nei reklama orientuota į žinomumą.
• Priklauso nuo jūsų vidutinės kliento pritraukimo kainos. Jeigu tai žinote pagal kitus reklamos kanalus, galite šią informaciją taikyti ir čia. Jeigu neturite tokių duomenų, paskaičiuokite kiek galite leisti biudžeto reklamai vienam savo pardavimui ar kliento atvedimui, kad Jums būtų pakankamas PLIUSAS.
Auditorijos parinkimas
Čia galėsite pasirinkti savo anksčiau sukurtas auditorijas ir reklamą rodyti tik pasirinktai auditorijai. Taip pat galėsite auditoriją patikslinti pasirinkdami lytį, amžių, miestą ir t.t.
Žemiau taip pat rasite nustatymus pagal pomėgius, elgseną, demografinius rodiklius.
AD SET dalyje taip pat galėsite pasirinkti ir pavyzdžiui žmones, kurie yra susieti tam tikrais ryšiais su jūsų puslapio fanais (arba jeigu turite programėle (app) ir su jos naudotojais).
Reklamos lokacijų nustatymas
Galiausiai, AD SET dalis suteikia galimybę pasirinkti, kur norite rodyti savo reklamą. Kaip minėjome anksčiau Facebook tinklui priklauso ir kitos populiarios programos kaip Instagram ar Messenger, todėl galite pasirinkti kur norite rodyti savo reklamas.
Facebook rekomenduoja AD SET dalyje pasirinkti AUTOMATINIUS LOKACIJOS NUSTATYMUS (AUTOMATIC PLACEMENTS). Šiuo atveju Facebook pats atrinks vietas, kur geriausiai pasiekiamas Jūsų iškeltas tikslas.
Tačiau šioje vietoje dažniausiai geriausius rezultatus generuoja tos vietos, kuriose galima rodyti didžiausius vizualo dydžius. Tai būtų:
Facebook ir Instagram News feed (naujienų srautas) tai vieta kur visi „skrolina”;
STORY lokacija, turbūt visiems aiški vieta, čia žmonės dalinasi nuotraukomis, video klipais, kurie pradingsta po 24 valandų. Čia taip pat galima rodyti savo reklamą.
6 žingsnis - Pasirenkamas tekstas ir vizualas
Paskutinis žingsnis kuriant Facebook reklamą yra kūrybinė dalis (AD etapas). Čia nustatoma kaip atrodys pati reklama vizualiai: koks bus vizualas ir kokie tekstai.
Facebook siūlo skirtingus vizualų tipus pagal geriausias praktikas.
Pradžioje kuriant reklamą jums bus suteikta galimybė pasirinkti Facebook verslo puslapį su kuriuo rodote reklamą ir / ar Instagram paskyrą.
Dinaminės produktų reklamos
Vienas iš labiausiai paplitusių Facebook reklamos formatų el. prekyboje yra dinaminis produktų katalogų reklamavimas.
Tikriausiai teko patirti, kad po naršymo internetinėje parduotuvėje jus pradėjo persekioti reklama su tomis prekėmis, kurias peržiūrėjote toje parduotuvėje.
Tai reklama, kuri susieja jūsų produktų katalogą su Facebook pixeliu ir tuomet lankytojams bus rodomos prekės, kurias jie peržiūrėjo arba buvo įsidėję į krepšelį.
Produktų katalogą galite sukurti naudojant savo Facebook pikselį.
Kai katalogas bus sukurtas ir būsite pasiruošę kurti dinaminę produktų reklamą, grįžkite į ADS MANAGER ir sukurkite naują kampaniją, kurios tikslas yra CATALOG SALES (katalogo pardavimai). Tada galėsite pasirinkti produktų katalogą ir kam jį norite rodyti.
Galėsite rodyti produktų katalogus tiek jau buvusiems lankytojams svetainėje bei taip pat galite pasirinkti naują auditoriją ir rodyti jiems prekes iš katalogo, kurios Facebook algoritmui atrodo tinkamiausios kiekvienam pamačiusiam reklamą. Tokiu būdu galėsite atrasti naujus pirkėjus, kurie dar nebuvo matę jūsų produktų.
Dinaminė reklama tik vienas iš pasirinkimų. Čia galėsite pasirinkti įrašą ir iš savo puslapio arba sukurti naują reklamą. Jeigu pasirenkate įrašą iš savo puslapio, tuomet negalėsite keisti tekstų. Jeigu spaudžiate sukurti naują reklamą, tuomet galėsite keisti visus tekstus (antraštę, pagrindinį tekstą, papildomą tekstą, nuorodas).
Kaip ir minėjome pradžioje, šioje vietoje galėsite pasirinkti ir maketą, karuselę, kolekciją, video, skaidres… Viskas priklauso nuo jūsų norų, kūrybos ir t.t.
7 žingsnis - REKLAMOS KAMPANIJŲ OPTIMIZAVIMAS
Kampanijos nustatymai yra svarbūs žingsniai, tačiau norint, kad reklama būtų sėkminga, būtina išmokti stebėti jos efektyvumą ir laikui bėgant optimizuoti, daryti korekcijas bei testuoti.
Gali kilti pagunda anksčiau laiko atjungti reklamas, kai nematote norimų rezultatų. Tačiau neskubėkite, duokite algoritmui laiko, išlaukite.
Facebook reklamoms reikia laiko optimizuotis, kad algoritmas sužinotų, kas labiausiai domisi tuo, ką parduodate. Išlaukite bent iki pirmųjų 1000 parodymų (impressions), kad imtumėtis veiksmo: stabdyti ir bandyti kažką naujo ar didinti biudžetą esamai kampanijai.
Pardavimų piltuvėlio (funnel) kūrimas
Remarketingo auditorijos ir visos auditorijos apie kurias kalbėjome anksčiau – puikus įrankis, tačiau reklama būna efektyvesnė, kai yra nuosekli strategija, kuri dar vadinama PILTUVĖLIO strategija.
Piltuvėlis yra rinkodaros strategija, pagrįsta paprastu faktu, kad didžioji dauguma žmonių, kuriems reklamuojate, tuo metu nėra pasiruošę pirkti. Naudojant piltuvėlio strategiją, reklama rodoma pagal tai, kiek „šilta” yra auditorija su mūsų verslu. Kuo ji šiltesnė, tuo lengviau jai parduoti.
Pavyzdžiui: pirmuoju etapu sukuriate LOOKALIKE auditoriją ir jai rodote pirminę reklamą. Vėliau sukuriate REMARKETINGO auditoriją svetainės lankytojams ir jiems rodote antrąją reklamą.
Facebook reklamos charakteristika
Vykdant sėkmingą „Facebook“ reklamos strategiją reikia daug ką atsiminti. Į tai įeina ir reklamos CHARAKTERISTIKA – tinkamas formatas.
Reikia parintki tinkamus reklamos dydžius ir rašyti tekstus pagal taisykles.
Facebook reklama su maketu ar paveikslėliu
Dizainas
Failo tipas: JPG arba PNG
Santykis: nuo 1,91:1 iki 1:1
Rezoliucija: mažiausiai 1080 x 1080 pikselių
Tekstas
Pagrindinis tekstas: 125 simboliai
Antraštė: 40 simbolių
Aprašymas: 30 simbolių
Techninė dalis
Maksimalus failo dydis: 30 MB
Mažiausias plotis: 600 pikselių
Minimalus aukštis: 600 pikselių
Kampanijos tipai
Visi, išskyrus vaizdo įrašų peržiūras
Facebook video reklama
Dizainas
Failo tipas: MP4, MOV arba GIF
Santykis: 4:5
Vaizdo įrašo nustatymai: H.264 compression, square pixels, fixed frame rate, progressive scan and stereo AAC audio compression at 128 kbps+
Rezoliucija: mažiausiai 1080 x 1080 pikselių
Vaizdo įrašų antraštės: neprivaloma, bet rekomenduojama
Vaizdo įrašo garsas: neprivaloma, bet rekomenduojama
Tekstas
Pagrindinis tekstas: 125 simboliai
Antraštė: 40 simbolių
Aprašymas: 30 simbolių
Techninė dalis
Vaizdo įrašo trukmė: nuo 1 sekundės iki 241 minutės
Maksimalus failo dydis: 4 GB
Mažiausias plotis: 120 pikselių
Minimalus aukštis: 120 pikselių
Kampanijos tipai
Visi tikslai, išskyrus CATALOG SALES
Facebook karuselės reklama
Dizainas
Vaizdo failo tipas: JPG arba PNG
Vaizdo įrašo failo tipas: MP4, MOV arba GIF
Santykis: 1:1
Rezoliucija: mažiausiai 1080 x 1080 pikselių
Tekstas
Pagrindinis tekstas: 125 simboliai
Antraštė: 40 simbolių
Aprašymas: 20 simbolių
Techninė dalis
Karuselės kortelių skaičius: nuo 2 iki 10
Maksimalus vaizdo failo dydis: 30 MB
Maksimalus vaizdo įrašo failo dydis: 4 GB
Vaizdo įrašo trukmė: nuo 1 sekundės iki 240 minučių
Kampanijos tikslai
Srautas, konversijos, pardavimas kataloguose, parduotuvių srautas
Facebook kolekcijos reklama
Dizainas
Vaizdo failo tipas: JPG arba PNG
Vaizdo įrašo failo tipas MP4, MOV arba GIF
Santykis: 1:1
Rezoliucija: mažiausiai 1080 x 1080 pikselių
Tekstas
Pagrindinis tekstas: 125 simboliai
Antraštė: 40 simbolių
Techninė dalis
Instant experience (iškart iššokantis langas): būtina
Maksimalus vaizdo failo dydis: 30 MB
Maksimalus vaizdo įrašo failo dydis: 4 GB
Kampanijos tikslai
Srautas, konversijos, pardavimas kataloguose, parduotuvių srautas
Patarimai ir rekomendacijos sėkmingai facebook reklamai
Keletas patarimų ir rekomendacijų, kurios padės kurti reklamas, kurios geriau konvertuoja, pritraukia daugiau klientų ir tiesiog atneša geresnius rezultatus
Peržiūrėkite Facebook Ads Library reklamų biblioteką: čia galėsite pamatyti visas savo konkurentų ir aplamai visų verslų reklamas. Įrašykite jų Facebook puslapio pavadinimą ir stebėkite ką daro jie. Atraskite idėjų savo verslui. Čia rodys tik jų leidžiamas reklamos kampanijas už kurias moka pinigus.
Būkite unikalūs: nuspręskite koks bus jūsų įvaizdis. Kokias asociacijas norite kurti apie savo verslą? Linksmas, rimtas, patikimas? Kuo įdomesnės, unikalesnės jūsų reklamos, tuo labiau jos patrauks naudotojų dėmesį.
Rodykite vaizdus kaip jūsų produktą naudoja jūsų klientai. Tai tarsi rekomendacija, kuri paskatins jumis pasitikėti ir pirkti pas jus. Jeigu klientai matys daugiau tokių atsiliepimų, natūraliai didės pasitikėjimas jūsų produktu.
Naudokite skirtingus reklamos tipus. Video gali puikiai perteikti įmonės istoriją, o štai karuselė puikiai perteikia veikimo principą ar privalumus. Išbandykite visus reklamos tipus ir pažiūrėkite kas geriausiai tinka jūsų auditorijai.
Apsvarstykite Messenger reklamas. Ar žinojote, kad kai kas nors spustelėja „Facebook“ reklamą per „Messenger“ gali pradėti pokalbį su jūsų įmone? Klientas nukreipiamas tiesiai rašyti žinutę Jums. Iš anksto paruoškite automatinį pranešimą, kad pardavimo procesas būtų greitesnis.
DUK apie Facebook reklamą
Kiek kainuoja reklamuotis per Facebook?
Lietuvoje kainos yra mažesnės lyginant su USA net keletą kartų.„WebFx“ surinktais duomenimis, „Facebook“ reklamos išlaidos vidutiniškai svyruoja nuo 0,97 USD už paspaudimą iki 7,19 USD už 1000 parodymų. Kampanijos, kurių tikslas – gauti puslapio „Patinka“ paspaudimus arba programų atsisiuntimus, gali kainuoti 1,07 USD už „patinka“ ir 5,47 USD už atsisiuntimą.
Ar verta reklamuotis per Facebook?
Taip. Jeigu viskas atliekama teisingai – rezultatai garantuoti. Yra daugybė strategijų ir būdų kurti Facebook reklamą, reikia suprasti kas geriausiai veikia Jūsų verslui ir pasinaudoti geriausiomis praktikomis. Facebook reklama yra vienas pigiausių ir tiksliausių reklamos būdų visame pasaulyje.
Kaip kuriama Facebook kampanija?
- Pasirinkite savo tikslą
- Pasirinkite savo auditoriją
- Nuspręskite, kur rodyti reklamą
- Nustatykite savo biudžetą
- Pasirinkite reklamos formatą
- Paleiskite reklamą
- Stebėkite rezultatus ir optimizuokite
Ar Facebook reklama nemokama?
Facebook reklama yra mokama, tačiau galite nemokamai susikurti Facebook puslapį bei kelti įrašus be apribojimų. Reklamos kaina priklauso nuo pasirinkto tikslo ir jūs patys parenkate kiek išleisite reklamai. Mažiausias dienos biudžetas 1 EUR.
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!
Domina Facebook reklamos paslaugos?
Naujausi įrašai
- Google Ads reklamos kainos išaugo net 29%
- Kaip kuriami šiandieniniai prekiniai ženklai
- Marketingo paslaptis, kuri dažniausiai pamirštama (slaptas ingredientas)
- Knygos Brand Gap apibendrinimas. Marty Neumeier
- Prekės Ženklo Kūrimo Metodika: Why, What, How
- SEO strategija paslaugų verslui Lietuvoje
- Kuo skiriasi įmonės šūkis, pozicionavimas, vizija, misija, brandingas tarpusavyje?
- Kaip Pagerinti Svetainės SEO – Matomumą per Google Paiešką
- Viskas apie SEO Paslaugas: Kas Tai Yra, Kaip Jos Padeda Verslui ir Kiti Dažniausi Klausimai
- Kas yra Rinkodaros Strategija: Viskas, Ką Reikia Žinoti Lietuvos verslams