Facebook grupės marketingas. Kaip auginti Facebook grupės bendruomenę?

Prognozės rodo, kad Facebook grupės taps vis svarbesniu rinkodaros įrankiu, kur vis daugiau dėmesio telkia socialinių tinklų ekspertai. Tai galingas rinkodaros įrankis suburiantis jūsų tikslinę auditoriją į vieną vietą, su kuria galite nemokamai bendrauti bei dalintis informacija.
TURINYS

Taigi, kodėl Facebook grupės ir jų vystymas turėtų augti 2022 ir tolimesniais metais?

Nepaisant viso kalbų ir triukšmo bei algoritmo pokyčių, auditorijos įsitraukimas Facebook’e auga. 

2019 metais atlikti tyrimai rodo, kad 40% marketingo specialistų mano, kad privačių grupių ir bendruomenių kūrimas yra vienas svarbiausių augimų socialinėje erdvėje.

Pastaruoju metu didžiausi nusivylimai su Facebook – mažas orgainis pasiekiamumas, todėl būtent Facebook grupės yra puikus būdas nemokamai pasiekti didžiają dalį savo auditorijos.

Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius Facebook grupės marketingo patarimus ir auditorijos auginimo strategijas bei jos įtraukimą į komunikaciją.

Kas yra Facebook grupė ir kokia naudą ji suteikia?

Pirmiausia, Facebook grupė tai bendraminčių ratas, kuris tarpusavyje turi kažką bendro. Ši grupė tarpusavyje nori dalintis, bendrauti. 

Kiekvienas gali susikurti Facebook grupę nemokamai ir tai padaryti labai paprasta!

Aukštas organinis pasiekiamumas

Jeigu turite Facebook puslapį, tikriausiai pastebėjote, kad jūsų įrašus pamato vis mažiau auditorijos. Ir tai ne dėl to, kad jūsų įrašai tampa mažiau įdomūs auditorijai, tiesiog keičiasi Facebook algoritmas ir organinis pasiekiamumas, kas reiškia, kad jūsų įrašus dėl Facebook algoritmo pamato vis mažesnė auditorija. Paskutiniu metu buvo teigiama, kad jūsų įrašus pamato tik apie 2-5% jūsų Facebook puslapio fanų.

O štai su Facebook grupėmis situacija kitokia ir čia pats Facebook teigia, kad grupės dalyviams įdomus turinys pasiekia kur kas didesnę auditoriją. Tikriausiai pastebėjote ir patys, kad jūsų Facebook įrašų sienoje yra nemaža dalis naujienų iš Facebook grupių, kuriose esate. Ir to priežastis – grupių įrašams teikiama pirmenybė.

Tiesioginis kontaktas su verslu

Vieni iš tyrimų rodo, kad 50% žmonių, kurie prisijungia į privačią grupę turi tikslą tiesiogiai bendrauti su verslu. Taigi turėkite omenyje, kad prisijungę prie grupės žmonės nori su jumis bendrauti. Dažnai prie grupės prisijungiantys žmonės yra lojalūs jūsų verslui arba tokie norėtų tapti.

Ilgalaikis santykių kūrimas su auditorija

Grupių kūrimas yra efektyvus marketingo įrankis, dėl vienos priežasties – žmonėms patinka priklausyti bendruomenei. Į grupę prisijungia tik tie, kuriems ji atrodo artima bei įdomi.

Grupėje yra tiksliniai jūsų klientai ir jeitu jie yra jūsų grupėje – jiems patinka jūsų veikla ar jūsų verslas. Tai jūsų verslo palaikymo komanda. Su šia auditorija kurkite išskirtinį ryšį suteikdami jai tai, ko negauna klientai, kurie grupėje nėra.

Puikus įrankis pažinti savo tikslinę auditoriją

Tai puiki vieta pažinti savo tikslinę auditoriją nemokamai, be jokių įrankių ar brangių rinkos tyrimų.  Facebook grupėje galite užduoti klausimus tiesiogiai savo artimiausiems klientams ir gauti labai aiškius bei išsamius atsakymus, kurie padės tobulinti jūsų paslaugas ar produktus.

Šioje grupelėje galite išbandyti ir testuoti naujas idėjas. Jūsų grupės dalyviai bus įverinti, kad gali prisidėti ir būti svarbūs. O svarbiausia, kad šis įrankis visiškai nemokamas.

Kuo skiriasi Facebook puslapis nuo Facebook grupės?

Dažnai iškeliamas klausimas: turėti Facebook puslapį ar geriau Facebook grupę? Panašumų labai daug ir jų vis daugėja.

Facebook puslapis turi analitinį integruotą įrankį Page Insights, kuris leidžia analizuoti įrašų populiarumą bei auditorijos sudėti, tačiau visai neseniai analizės įrankis Group Insights buvo įtrauktas ir į Facebook grupes.

Trumpai apžvelkime skirtumus tarp grupės ir puslapio:

Facebook puslapis:

  • Integruotas analizės įrankis Page Insights
  • Mygtukas, kuris ragina imtis veiksmo (call to action)
  • Mokamos reklamos galimybės
  • Galima pamėgti ir komentuoti puslapio vardu
  • Paslaugų ir įrankių pridėjimas kaip parduotuvė, paslaugos, susitkimas.

Facebook grupė:

  • Integruotas analizės įrankis Group Insights
  • Galite pasirinkti grupė bus vieša ar privati
  • Galite dalintis dokumentais, kurti apkalusas, pirkti ar parduoti.
  • Grupiniai pokalbiai su grupės nariais
  • Grupės nariai gauna įspėjimus apie naujus įrašus

Taip pat yra galimybė sujungti Facebook puslapį su Facebook grupe, todėl galbūt verta turėti abu.

Facebook grupių tipai - ką pasirinkti?

Svarbu pasirinkti teisingai, kadangi pakeisti savo grupės privatumą ganėtinai sudėtinga ir galima tik keliais atvejais. Verčiau iš pradžių tinkamai nuspręsti. Yra 2 tipų grupė: vieša bei privati.

Kokie skirtumai?

  • Kas gali matyti koks žmogus, įkelia įrašą, komentuoja ar dalinasi grupėj?

VIEŠA GRUPĖ: visi, Facebook ir ne Facebook naudotojai.

PRIVATI GRUPĖ: tik grupės nariai

  • Kas gali matyti grupės narių sąrašą?

VIEŠA GRUPĖ: Facebook naudotojai

PRIVATI GRUPĖ: tik grupės nariai

  • Kas gali matyti grupės administratorius bei moderatorius?

VIEŠA GRUPĖ: Facebook naudotojai

PRIVATI GRUPĖ: Facebook naudotojai

Vieša Facebook grupė

Visi gali rasti šias grupes ir matyti kas grupėse rašoma bei komentuojama. Čia nėra tjokio privatumo ar uždaro rato. Šios grupės veiklą gali matyti net ir ne Facebook naudotojai, matomas visas grupės narių sąrašas, jų komentarai, pasidalinimai.

Įrašai bei komentarai yra indeksuojami Google algoritmo.

Į viešas grupes gali prisijungti bet kas ir tam nereikalingas administratoriaus patvirtinimas.

Taigi turint viešą grupę iškyla keletas problemų: privatumas bei SPAMAS. Kadangi grupėje gali lankytis visi, dažnai ateis tie, kurie reklamuoja savo paslaugas ar produktus. Šiuos narius reikėtų tikrinti ir ištrinti, būtų reikalinga nuolatinė priežiūra. Taip pat reikėtų trinti nepageidaujamus įrašus ar komentarus.

Jei susikursite viešą Facebook grupę, vėliau galėsite pakeisti ją į privačią. Toks pakeitimas gali būti tik vienas, tačiau jau nebegalėsite grįžti iš privačios grupės į viešą. Todėl verčiau iš anksto pasirinkite privačią grupę.

Privati Facebook grupė

Yra 2 privačios grupės kategorijos: matoma ir nematoma.

Matoma privati Facebook grupė

Šios grupės leidžia matyti įrašus, komentarus bei narių sąrašą tik grupės nariams. Tačiau ši grupė yra matoma Facebook paieškoje, bet joks grupės turinys nėra viešai matomas. Ne grupės nariai matys tik grupės pavadinimą ir aprašymą. 

Kas nori prisijungti prie grupės, gali išsiųsti prašymą, kurį patvirtina arba atmeta grupės administratorius. Ir tik prijungus prie grupės bus matomas grupės turinys.

Tai pats geriausias sprendimas beveik visiems verslams. Turėsite narių, įrašų, reklamų kontrolę patys ir tuo pačiu būsite matomi viešoje paieškoje, kad jus galėtų atrasti potencialūs klientai.

Nematoma privati Facebook grupė

Dar šis grupių tipas vadinamas slaptomis grupėmis. Iš esmės jos tokios pačios kaip ir matomos privačios, tačiau vienintelis skirtumas – paieškoje jos nėra matomos.

Niekas ir niekur negalės matyti grupės, jos pavadinomo ir išvis, kad tokia egzistuoja. Vienintelis būdas atrasti grupę – turėti tiesioginę nuorodą.

Šis grupės tipas naudojamas labai retais atvejais, kai reikia labai uždaros grupės, kuri būtų nematoma internete. 

Greitu metu pasirodys: Vizualinio turinio grupės

Facebook pranešė, kad greitu metu bus naujas grupės tipas – vizualinio turinio, kuriose bus galima kelti tik nuotraukas, video bei labai trumpus tekstus. Visa tau labai primena Instagram.

Šis tipas nebus tinkamas daugeliui verslų, tačiau keletui nišų tai bus puiki vieta, kur vizualinė dalis labai svarbi, kaip fotografams ar videografams.

Kaip susikurti Facebook grupę?

Yra keletas skirtingų būdų kaip susikurti Facebook grupę:

  • Kompiuteriu;
  • Telefonu;
  • Per asmeninį profilį;
  • REKOMENDUOJAME: per Facebook verslo puslapį (visi puslapio adminai, bus grupės adminai)
  1. Nueikite į savo Facebook puslapį. O jeigu neturite puslapio susikurti jį pagal mūsų parengtą gidą – Kaip sukurti Facebook puslapį.

2. Spauskite ant MORE (daugiau) bei pasirinkite Groups (grupės)

3. Jeigu jau turite grupę, galite ją susieti su puslapiu (Link group) arba sukurti naują grupę, kuri bus susieta su Facebook puslapiu (Create linked group)

Parašykite Facebook grupės pavadinimą, parinkite ar tai bus privati ar vieša grupė bei galite iškart pakviesti žmones (pasirinktinai).

Ir štai, grupė jau sukurta bei aktyvi! Nepamirškite užpildyti ABOUT / APIE skilties.

Kaip pridėti administratorius prie Facebook grupės?

Tas, kas sukūrė grupę ir tampa grupės pirmuoju administratoriumi. Jeigu norite pridėti kitą žmogų prie grupės administratoriaus rolės, sekite žingsnius:

Nuėję į sukurtą grupę, meniu sąraše spauskite Members (nariai).

Narys ar puslapis privalo būti grupės nariu, jeigu nori tapti administratoriumi. Jeigu nėra grupėje, pakvieskite įrašę vardą ar puslapio pavadinimą.

Šalia kiekvieno nario yra ikonėlė su 3 taškiukais. Spauskite ant jų ir galite narį pakviesti tapti administratoriumi arba moderatoriumi.

Atminkite, kad administratorius gali iš grupės išmesti kitus administratorius, tad jeigu tos rizikos nenorite, gali suteikti moderatoriaus teises. Štai kokie skirtumai tarp jų:

Patarimai sėkmingam Facebook grupės auginimui

Aiškių taisyklių turėjimas ir laikymasis

Norint, kad grupėje būtų tvarka ir laikomąsi bendrų susitarimų, galima pridėto grupės taisykles su kuriomis turi sutitki kiekvienas prieš prisijungiant prie grupės. Nusižengus taisyklėms galite su pateisinama priežastimi iš grupės išmesti.

Galima įkelti iki 10 jūsų sugalvotų taisyklių.

Taisykles galite sugalvoti bet kokias, kokios jums yra svarbios, pavyzdžiui draudžiama keiktis, kelti reklamas ar kalbėti apie konkurentus.

Tai duoda rimtesnės ir patikimesnės grupės įvaizdį. Kai nariai žino, kad administratoriams svarbu taisyklių laikymasis, grupė tampa aktyvesnė, o jos nariai lojalesni.

Keletas pavyzdinių grupės taisyklių:

  • Malonus bendravimas. Esant patyčioms ar kitų narių žeminimui, iš grupės būsite išmetami be įspėjimo.
  • Nevartokite keiksmažodžių.
  • Reklamos draudžiamos.
  • Prieš klausiant pasinaudokite PAIŠEKOS laukeliu.
  • Grupės kalba – lietuvių.
  • Grupėje galima bendrauti tik grupės temomis.
  • Draudžiamas SPAM.
  • Privaloma pranešti apie kitų narių taisyklių pažeidimus.

Naujų narių pasveikinimas prisijungus prieš grupės

Kiekvienas mėgsta dėmesį ir džiaugiasi, kai yra priimamas. Į grupės komunikaciją įtraukite kas savatinius naujų jarių pasveikinimus, paminint visus jų vardus, padėkokite, kad prisijungė.

Nuolatos palaikykite kontaktą ir bendravimą, tačiau leiskite jiems būti svarbiausiems

Facebook grupės tikslas grupės narių aktyvumas, bendravimas tarpusavyje. Skatinkite įvairiais būdias juos būti grupėje aktyviais, kad bendrautų tarpusavyje, diskutuotų, tačiau jokiais būdais per daug nekontroliuokite. Kiekvienas turi jausti laisvę ir nuomonės priėmimą.

Jeigu yra neigiamų atsiliepimų – nesistenkite jų slėpti ar trinti. Padėkokite už atvirą nuomonę ir padiskutuokite ko trūko, ką galima pagerinti. Grupė neturi būti tik pozityvi jūsų verslo ar bendruomenės vieta, čia turėtų būti tikras vaizdas, su tikromis nuomonėmis. Tai leis grupėje visiems jaustis priimtiems ir svarbiems.

Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!

Facebook
LinkedIn
Email