Reklamos / marketingo agentūra
Yra skirtingos reklamos agentūrų kategorijos:
- Kūrybinės reklamos agentūros – pati sąvoką kaip ir viską pasako – fotosesijos, video filmavimai ir kūrybinė dalis.
- Specializuotos reklamos agentūros – šis tipas dirba su konkrečiomis reklamos paslaugomis, kaip pavyzdžiui SEO, Facebook reklama ar svetainių kūrimas.
- Standartinės reklamos agentūros – dažniausiai tokios agentūros teikia platų paslaugų spektrą nuo strategijos iki pilno reklamos kampanijos įgyvendimo bei priežiūros.
Reklamos agentūros dažniausiai yra nepriklausoma įmonė, kuri teikia reklamos paslaugas įmonėms.
Tačiau esminis klausimas, ką reikėtų pasirinkti Jūsų įmonei?
Privalumai Jums
- Dažniausiai platus paslaugų spektras
- Plati specialistų komanda
- Galimybė dirbti su dideliais projektais ir apimtimis
Trūkumai Jums
- Aukšta paslaugų kaina. Visgi komandą ir ofisą reikia išlaikyti, viskas įskaičiuota į paslaugų kainą.
- Trūksta įsigilinimo į verslo subtilumus ir detales.
- Nemažai darbo pagal šablonus, todėl galima pasigesti individualių sprendimų.
Kam tinka?
- Stambioms įmonėms, kurios nori plėsti savo matomumą ir didinti pardavimus tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Freelancer - marketingo specialistas
Laisvai samdomas reklamos specialistas. 80% atveju šis specialistas bus konkrečios srities profesionalas, kaip pavyzdžiui Google reklama ar Facebook reklama. Jis tarsi labai smulki įmonė, kuri susideda tik iš jo pačio. Jis moka mokesčius ir yra nepriklausomas nuo kitų įmonių, dirba sau ir teikia paslaugas kitiems verslams.
Privalumai Jums
- Geresnė paslaugų kaina.
- Daugiau dėmesio Jūsų verslui, kadangi nėra konvejerio.
- Specializuotos tam tikros srities žinios.
Trūkumai Jums
- Neturi platesnio marketingo matymo / paveikslo.
- Jums reikės ne vieno freelancerio, kad užpildyti savo marketingo strategiją.
Kam tinka?
- Tai labiau tinkamas sprendimas smulkioms įmonėms arba toms, kurios ieško konkrečios pasalugos, kuri būtų atliekama kokybiškai.
Vidinis įmonės marketingo specialistas
Kai kurios įmonės turi savo darbuotoją – reklamos specialistą. Tačiau dažniausiai tai būna abstratesnis specialistas, kuris daro daug skirtingų dalykų, tačiau nesigilina įtam tikrą sritį, kaip kad freelanceris Facebook reklamoje. Jis atlieka įvairias užduotis, bendrauja su kitais specialistais ar agentūromis bei prižiūri visus marketingo procesus.
Privalumai Jums
- Rūpinsis bendru įmonės įvaizdžiu ir marketingu nuo smulkiausių iki didesnių darbų.
- Specialistas lojalus Jūsų įmonei ir visada pasiekiamas.
- Nekintantis darbuotojo atlygis nepriklausomai nuo darbų kiekio.
Trūkumai Jums
- Dideli mokesčiai už įdarbinimą.
- Nėra specializuotų žinių konkrečioje srityje.
- Gali būti mažiau suinteresuotas dėl rezultatų - 17:00 valanda ir viso gero.
- Vis tiek reikės samdyti papildomą agentūra ar freelancerius atlikti konkrečioms užduotimis iš specializuotų reklamos kanalų.
Kam tinka?
- Tai sprendimas tik didesnėms įmonėms, kurios turi nemažai reklamos darbų, kur reikia rūpintis skirtingomis užduotimis nuo bendravimo su kitais specialistais iki skrajučių paruošimo bei renginių reklamavimo.
Dar viena alternatyva
Jei atvirai, nei vienas iš viršuje paminėtų sprendimų nėra pakankamas. Idealiausia jeigu galima turėti visus 3 sprendimus, tokiu atveju įmonės marketingo specialistas bendrauja su freelanceriais ir reklamos agentūromis. Tačiau tuomet viskas atsiremia į kaštus.
Tačiau per laiką išgryninau ir dar vieną alternatyvą kaip galima maksimaliai sutaupyti įmonės kaštus ir pasiekti maksimalius rezultatus.
Manau, kad sėkmingiausiai dirbama tuomet, kai įsigilinama į kliento verslą, į pačius smulkiausius niuansus ir kartu aptariamas verslas bei jo potencialas – NUOLATOS. Taip dirbu ir aš (Gvidonas), mane domina ne tik atlikti darbus ir atsisveikinti, bet įsigilinti į verslą ir atrasti pačius, kartais net jam pačiam, nematomus niuansus, kurie gali būti panaudoti marketinge. Jeigu paklausite vadovų su kuriais dirbu, esu tikras, kad jie pasakys, kad skiriu nemažai laiko įsigilinti ir suprasti verslo modelį ir išgirsite, kad dalinuosi idėjomis, kurios ne tik gražios, bet ir rezultatyvios.
Taigi, aš pradėjau nuo specializuotų marketingo užduočių ir per laiką plėčiau savo marketingo supratimą, paliesdamas vis naujas temas, naujas reklamos platformas. Tą darau nuolatos, tačiau dabar galiu ganėtinai lengvai matyti pilną įmonės strategiją ir ją sudėlioti.
Aš visada esu pirmasis asmuo su kuriuo dirba verslas, tačiau turiu specialistų komandą, kuri įgyvendina skirtingas užduotis, kurios man vienam atimtų pernelyg daug laiko.
Aš rūpinuosi visa įmonės strategija, įsigilinu į verslą ir pagal gautas žinias iš verslo bei atliktas analizes sukuriu įmonės marketingo strategiją bei planą kaip ji bus įgyvendinama.
Visą šį planą perduodu savo komandos specialistams (dizaineriams, videografams, Google, Facebook, socialinių tinklų specialistams). Dalyvauju visuose procesuose ir prižiūriu tvarką, kad viskas vyktų pagal planą, o kartais ir pats darau tam tikras užduotis, nes kaip ir minėjau esu perėjęs viską pats.
Tačiau kas geriausia, kad su šiuo modeliu galiu labai sumažinti kaštus įmonėms. Mes apsiimame visą įmonės marketingą ir Jums tai kainuoja nuo 500 – 1200 EUR kiekvieną mėnesį priklausomai kokio Jūs dydžio verslas.
Atrenkame tik tuos reklamos kanalus, kurie reikalingi Jums. Jums nebereikia rūpintis marketingu, nes viskas
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!