KALBŲ MOKYKLOS MARKETINGO ANALIZĖ
Kalbų srityje, paanalizavus keletą mokyklų susidariau įspūdį, stebint per marketingo prizmę.
Taip pat bandžiau įlipti į mokinio rolę. Pirmiausia, kadangi kursų kainos visur panašios, didžiausia įtaką turi PASITIKĖJIMAS mokytoju ir metodikos unikalumas.
Jeigu aš eičiau mokytis kalbos mano didžiausias kriterijus būtų – matymas programos, kurią mokysimės, maksimaliai paprasta metodika ir jos efektyvumas bei mokytojo šiltumas, nuoširdumas.
Todėl manyčiau, kad reikia daugiau rodyti būtent šių temų. Ir šias temas paprasčiausia perteikti per video.
Tačiau pradedam nuo pirmų marketingo žingsnių – užklausų rinkimo.
Ši strategija tinka visoms kalboms lygiagrečiai. Tačiau kalbėkime apie vieną iš jų.
Paimkime vokiečių kalbą. Norinčių kalbėti vokiškai mažiau nei angliškai, tačiau ši auditorija tikslingiau žino, kad kalba reikalinga, tuo tarpu anglų kalba – žinoti gerai, bet nebūtina, kol nespaudžia darbas ar verslas.
Taigi, vokiškai kalbantys. Pirmas etapas surinkti visus vokiškai kalbančius žmones per Facebook ir Google reklamas. Surinkti – tai pasiekti visus potencialius klientus ir gauti jų kontaktus.
Kaip gauti kontaktus? 95% veikia strategija per vertės suteikimą (tai kas jiems būtų svarbu ir reikalinga) mainais už kontaktus. Jiems tai NO QUESTION variantas, žinoma visi, kuriems įdomu mokytis iškart paims tokį pasiūlymą.
Pirmiausia reikia paruošti TIKSLINIAI auditorijai NAUDINGĄ video turinį ar PDF knygutę, kurioje iš tiesų gautų labai daug vertės. Tai galėtų būti mini GIDAS į vokiečių kalbą, su pavyzdžiais arba tiesiog keletas esminių dialogų, kuriuos galima praktiškai pritaikyti ir tai padaryti kuo lengvesne forma. Esminis niuansas – kad tai būtų tikslinga vertė auditorijai, kad gavę tai būtų laimingi ir žinoma tokiu būdu mokytojas pasikelia savo reputaciją, plius perteikia mokymosi metodiką bei per trumpą laiką klientui duoda pajusti, kad jis kažką išmoko, o pamokos net neprasidėjo. Tuomet kyla natūralus klausimas – „Jeigu tiek išmokau nemokamai su mokytojos metodika, kas bus jei mokysiuosi gyvai???!“
Šiam PDF ar VIDEO gauti klientas turi suvesti savo duomenis (vardas, el. paštas). Iš kart po suvedimo, jis nukreipiamas į tik tuo metu galiojantį LABAI GERĄ pasiūlymą pradėti kursus. O tuo tarpu VERTINGAS pdf / video nusiunčiamas el. paštu. Dalis perka pasiūlymą, dalis ne, todėl su dalimi, kuri neperka tęsiama komunikacija.
Toliau tęsiama komunikacija per el. paštą bei suteikiama dar daugiau vertingos informacijos, patarimų, pamokų ir t.t. El. pašto kanalas iš esmės nemokamas būdas komunikuoti, kai turima klientų bazė.
Ir tada suteikiamas šiai auditorijai SUPER SUPER pasiūlymas su daugiau vertės nei prieš tai.
Kol netampa potencialus klientas galutiniu klientu, tol jį persekioja pakartotinė reklama Facebook ir Google bei siunčiama vertinga info el. paštu. Reklama rodoma priklausomai kokius žingsnius yra žengusi auditorija: ar jau gavo pdf ar dar negavo, kiek matė informacijos, kiek matė video ir t.t. (pagal auditorijos susipažinimą su mokytoja, projektu).
Žinoma, kad šį PDF reklamuoti naudojame tuos pačius FB ar Google kanalus, abiem atvejais klientai nukeliami į KONTAKTŲ suvedimo puslapį.
Kadangi dažniausiai naudojama ir Google paieškos reklama, taigi atėjęs srautas turėtų taip pat gauti galimybę atsisiųsti PDF /video palikus savo kontaktus, tokiu būdu išsaugotume atėjusį srautą, nes didžioji dalis vis tiek išeis „uostinėtis“ kitur. Tai dar vadinamas POP UP iššokantis langas.
Šios strategijos esmė – užsitarnauti pasitikėjimą ir duoti tiek daug vertės, kad klientui nebūtų pasirinkimo rinktis kitų mokymų. Per visą komunikacijos (el. laiškai, remarketingas) laiką, jis susipažįsta su mokytoja, ji tampa artimesnė.
Ir kurčiau tokių skirtingų „kabliukų“ (pdf) įvairiomis temomis, testuočiau kas labiausiai patinka auditorijai ir nuolat, nuolat rinkčiau duomenų bazę.
Tą patį galima padaryti ir su įmonėmis. Parengti būtent joms skirtą PDF ir viską daryti ta pačia seka.
Tačiau yra ir kitas etapas: turinio kūrimas per kanalus, susikurti TOP 1 autoritetą.
Kadangi labai daug kas renkasi kursus pagal mokytojus, svarbu, kad mokytojas būtų kuo viešesnis ir matomas kur tik įmanoma.
Skirčiau daug dėmesio video turinio kūrimui su mokytoju. Susidėlioti esmines temas, jas įrašyti ir viešinti. Natūraliai susikuria Youtube kanalas, kuris kalbos mokymosi temoms yra labai geras kanalas.
Turiu įdomių turiniui idėjų, kurių nelabai kas daro. Tai būtų įdomu ir praktiška mokiniams.
Taigi su video turiniu reikėtų užimti visus socialinių tinklų kanalus. Su šiais video didinti sekėjų skaičių bei galiausiai kievienas video ir soc. paskyra būtų nukreipimas gauti PDF vertę, na, o toliau jau viskas pagal strategiją.
Taigi, 2 momentai:
- AUTORITETAS KALBŲ SRITYSE PER MATOMUMĄ
- STRATEGIJA UŽKLAUSOMS GAUTI IR JŲ KONVERTAVIMAS – PARDAVIMAMS
PAPILDOMOS IDĖJOS:
- WEB: Būtinai pridėčiau UPSALES. Tai nusipirkus pirmą kursą, klientas gauna papildomą galimybę įsigyti papildomą kursų mėnesį už ženkliai geresnę kainą. Šis papildomas pardavimas gali būti 6 mėnesių prenumerata ir apmokėjimas iš kart, tačiau už ženkliai geresnę kainą. Kai kuriems tai gali būti variantas, kuris priimtinas. Kai iškart gausite tokias apyvartas, bus galima greičiau vystyti plėtrą.
- WEB: pridėčiau ir CROSS-SALE, kad perkant produktą, produkto puslapyje būtų papildomi pardavimai, pvz: mokomosios knygelės, mokomieji video įrašai, kitos kalbos pamokų įrašai, mokymosi GIDAI ir pnš. Tai būtų mažesnių kainų produktai, tačiau papildomai sugeneruotų pajamų.
Vid. 20-30 % pelno atneša UPSALES ir CROSSALES. Taigi, tikrai verta pagalvoti ir, manau, veiktų puikiai, tik reikėtų išspręsti techninius web dalykus bei apalvoti pačius produktus bei pasiūlymus.