Kaip padidinti internetinės parduotuvės konversijų rodiklį be papildomų išlaidų?
Aptarkime keletą esminių dalykų, kurie bet kokią internetinę svetainę pagerina kalbant iš konversijos rodiklio didinimo prizmės.
Prieš apžvelgiant pagrindinius patarimus, nustatykime ką reiškia sąvoka – konversijų rodiklis. Konversija nebūtinai tik pardavimas. Konversija gali būti bet koks jūsų verslui svarbus veiksmas, kurį atlieka į svetainę atėję žmonės. Tai gali būti prekės įsidėjimas į krepšelį, el. pašto palikimas ir pnš. Visi jums svarbūs veiksmai, kuriuos norite, kad atliktų svetainėje būnantys žmonės yra konversija. Ir žinoma, pati svarbiausia konversija – PARDAVIMAS.
Paskaičiuokite koks jūsų konversijos rodiklis:
Konversijų rodiklis = (konversijos / visi lankytojai) * 100%
KROVIMOSI GREITIS
Jeigu Jūsų svetainė krausis ilgiau nei 3s, tikėtina prarasite lankytoją. Atkreipkite dėmesį, kad sunkūs nuotraukų failai labai sulėtina svetainės krovimosi greitį, tad visas nuotraukas suspauskite su atitinkamais įrankiais.
Savo svetainės krovimosi greitį įvertinkite su gtmetrix.com įrankiu ir būtinai pasirinkite LONDON testavimo vietą.
PRADINIO PUSLAPIO OPTIMIZAVIMAS
Pradinis puslapis tarsi jūsų virtuali parduotuvė. Čia ateis daugiausia lankytojų ir tai bus pirmasis įvaizdis. Nuo čia viskas prasideda, jeigu pradžia bloga – toliau lankytojai gali nesiimti jokių veiksmų.
Pagrindinis baneris. Čia rekomenduotina dėti populiariausio arba geriausio pasiūlymo banerį, kad būtumėte tikri, jog niekas jo nepraleis pro akiratį.
Banerio antraštė. Pasirinkite antraštę, kuri geriausiai išskirs jūsų prekes / paslaugas nuo konkurentų. Taikykite antraštę į savo tikslinės auditorijos poreikius.
Prekių kategorijos. Jeigu turi daugiau prekių kategorijų, palengvinkite lankytojams paieškos procesą bei atvaizduokite visas kategorijas kiek įmanoma aiškiau. Tą patį padarykite ir su turimais prekiniais ženklais.
Klientų įvertinimas ir atsiliepimai. Matomoje vietoje įdėkite atsiliepimus bei įvertinimą apie pagrindinį jūsų produktą.
Pagrindinis baneris turėtų būti paspaudžiamas, kad būtų galima nueiti į išsamesnį produkto / pasiūlymo puslapį.
Pasirūpinkite, kad būtų riboto pasiūlymo nuolaida aiškiai matomoje vietoje.
Aiškiai parodykite kokia nuolaida jūsų pagrindiniam pasiūlymui.
Turi būti aiškiai matomas mygtukas (ĮSIDĖTI Į KREPŠELĮ).
Pradiniame puslapyje atvaizduokite šias prekių kategorijas:
- perkamiausios;
- naujausios;
- geriausia kaina.
Turi labai aiškiai matytis kontaktinis telefonas bei kiti kontaktiniai būdai. Tai suteikia patikimumo ir saugumo jausmą.
Produktų aprašymų gerinimas
Svarbiausia, kad produkto aprašymas būtų nureiptas į tikslinį jūsų klientą. Kad būtų kalbama apie jam svarbiausius aspektus. Jeigu aprašymas bus eilinis, be gylio, tuomet nesitikėkite, kad klientas pirks pas jus, o ne ten, kur aprašymas nukreiptas į to kliento pagrindines problemas, kurias sprendžia produktas.
Stenkitės, kad aprašymai būtų kuo trumpesni ir aiškesnis, nenaudojant nereikalingų žodžių. Aprašyme išskirkite kuo jūsų produktas išskirtinis nuo kitų.
- Susitelkite į produkto privalumus;
- Parodykite klientams, kodėl jie turėtų pirkti iš jūsų.
PARDUOTUVĖS PRITAIKYMAS MOBILIESIEMS ĮRENGINIAMS
Net jei jūsų svetainė palaiko mobiliąją versiją, tai dar nereiškia, kad svetainė lengvai ir patogiai valdoma.
Kadangi 2022 metais pagrindinis srautas ateina per mobiliuosius telefonus, būtina pasirūpinti tinkama naršymo patirtimi. Lankytojams valdymas turi būti maksimaliai paprastas. Turi būti lengvai priatiniamos nuotraukos, ašikiai matomi mygtukai.
Baymard.com atliko išsamius tyrimus. Nuotraukoje matosi bendras internetinių parduotuvių problemų įvertinimas iš pirkėjų pusės naršant telefonu. Šis tyrimas aiškiai rodo kur daugiausia problemų internetinėse parduotuvėse.
Aptarkime keletą svarbiausių problemų, kurios mažina konversijas mobiliems pirkėjams, tačiau daugelis iš jų aktualūs ir naršant kompiuteriu:
1. PRADINIAI BANERIAI
95% internetinių svetainių su per daug vietos užimančiomis pradinėmis reklamomis / baneriais. Jeigu norite, kad pirmasis baneris būtų su reklama, užtikrinkite, kad baneris neužimtų per daug vietos, jam nereikia viso ekrano aukščio. Ir žinoma, nebūtina pradžioje dėti reklaminio banerio, galite iškart rodyti svarbiausias prekių kategorijas ar prekes.
Pavyzdys, kuriame užimama per daug ploto su pradiniu reklaminiu baneriu:
Teisingi 2 pavyzdžiai:
2. AUTOMATINIAI PAIEŠKOS PASIŪLYMAI
Kitas dalykas – paieškos laukelis, 69% svetainių susiduria su šia problema. Dažna mobilių svetainių klaida, kai nebūna automatinio prekės pasiūlymo rodymo, suvedant kelis simbolius. Tačiau dar svarbiau, kad sistema nebūna pakankamai protinga, kad parašius terminą su klaida ji nieko neberodo. Todėl labai puiku, kai pati sistema pamato rašybos klaidą ir pateikia teisingas prekes (panašias pagal suvestus simbolius). Pirkėjas neradęs arba pagalvojęs, kad nėra norimo produkto, gali tiesiog palikti svetainę be papildomų paieškų.
3. PAIEŠKOJE RODOMOS KATEGORIJOS
Taip pat labai svarbu, kad būtų rodomos paieškoje ir skirtingos prekių kategorijos (pvz: kuprinės mokyklai, kuprinės turistams), kad nebūtų viskas suplakta į vieną kategoriją ir reikėtų papildomai dėtis filtrus. Arba būtų rodomi drabužiai ar prekės su lyčių kategorija iškart paieškos laukelyje : batai vyrams, batai moterims. Tai pagreitina naršančiojo paieškos greitį, o tai natūraliai geresnė patirtis ir įvaizdis apie jūsų parduotuvę.
4. PAIEŠKOS FRAZĖS IŠSAUGOJIMAS
Taip pat, svarbu, kad paieškos laukelio frazė išsisaugotų norint patikslinti paieškos terminą. Pavyzdžiui klientas su pirma paieškos fraze rašo „batai“, tačiau neranda norimos prekės, tuomet nori patikslinti paiešką ir vėl reikia iš naujo parašyti žodį batai, tokiu atveju tai atima papildomo laiko, geriau, kai buvusi paieškos laukelio frazė lieka ir prie jo galima prirašyti norimus žodžius.
5. AUTOMATINĖS FRAZIŲ KOREKCIJOS
Pildant duomenų surinkimo formas 69% svetainių nepateikia konkrečių klaidų formoje ir jos nebūna aiškiai parodomos, paryškinamos. Pavyzdžiui laukeliai su klaidingai suvestais duomenimis arba visai nesuvesti laukeliai: turėtų būti su paryškintu fonu ar kraštinėmis. Taip pat turėtų būti šalia klaidos laukelio aiškiai parašyta kokia klaida buvo padaryta bei kaip ją pakoreguoti.
6. ADRESO PATVIRTINIMO FUNKCIJA
25% svetainių neturi adreso patvirtinimo funkcijos, todėl dažnai adresuose įsivelia įvairių klaidų. Tokios klaidos gali sukelti pristatymo vėlavimą ar apskritai prekės negavimą, kadangi įrašytas ne tas ar netikslus adresas. Taigi adreso patvirtinimo funkcija, kuri būna susieta su pašto kodais padės išvengti tokių klaidų.
7. NEPAŽYMĖTI SVARBIAUSI DUOMENŲ LAUKELIAI
79% internetinių neturi pažymėtų laukelių, kurie yra privalomi (privaloma suvesti duomenis). Turėtų būti pažymimi tiek privalomi laukeliai, tiek neprivalomi ir visi jie turi būti atitinkamai pažymėti.
8. SPECIFINĖ KLAVIATŪRA
61% internetinių parduotuvių neturi integravę skirtingų klaviatūros tipų skirtingiems duomenų suvedimo laukeliams. Pavyzdžiui, jeigu reikia suvesti numerį, labai patogu kai rodoma klaviatūra tik su skaičiais arba ten kur reikia suvesti el. paštą, būtų rodoma el. pašto skirta klaviatūra su @ ženklu bei .com galūne.
9. Krovimosi indikatoriai
93% internetinių neturi krovimosi indikatorių, kai paspaudus elementą būtų rodoma, kad puslapis kraunasi, nes per tą 1 sekundę dažnai paspaudžiama dar kartą, tačiau pasispaudžia jau ant užkrauto naujo turinio. Taigi naršantiems lengviau ir mažiau nesusipratimų, kai paspaudus ant mygtuko ar prekės, rodomas krovimosi indikatorius, kad būtų aišku, jog tuo metu reikia luktelti ir nespausti pakartotinai.
10. PER MAŽI TARPAI TARP ELEMENTŲ
66% internetinių svetainių elementų yra per arti vieni kitų ir naršantiems pasispaudžia nenorimi mygtukai. Tai taip pat susiję ir su svetainės ikonų bei mygtukų dydžiu, jie turi būti pakankamai dideli, kad būtų nesudėtinga tiksliai paspausti. Nuotrauka apčioje rodo tinkamus tarpus tarp elementų. Rekomenduojama, kad tarpai tarp elementų minimaliai būtų apie 10 mm. Taip pat svarbu, kad elementai nebūtų prie kraštų per arti.
11. PREKIŲ PRISTATYMAS IR GRĄŽINIMAS
87% internetinių svetainių puslapio apačioje (footer) neturi nuorodų į puslapius: PREKIŲ GRĄŽINIMAS ir PREKIŲ PRISTATYMAS. Tyrimai rodo, kad prieš priimant sprendimą pirkti pirkėjams svaru perskaityti pristatymo ir grąžinimo informaciją. Dažniausiai šios informacijos ieškoma puslapio apačioje, tačiau neprošal ir viršutinė puslapio dalis (header).
Paskatinimas pirkti greičiau
Puikus konversijos rodiklio gerinimo įrankis – įvairūs paskatinimai įsigyti prekę greičiau. Tai plačiai taikomas metodas, tačiau Lietuvoje to ganėtinai nedaug.
Prie kiekvieno produkto galite pridėti specialios kainos ribotą laiką ar paryškinti ribotą prekių kiekį, taip pat įrašyti priedus svetainėje, kurie rodytų, kad šiuo metu šia preke domisi X žmonių arba Y žmonių šią prekę nupirko šiandien, taip pat dažnai naudojamas ribotas prekių kiekis. Visi šie niuansai paskatina įsigyti prekę greičiau.
Niekas nenori praleisti gerų pasiūlymų, todėl tokie smulkūs dalykai paskatina pirkti.
Alternatyva gali būti kvietimas prisidėti prie kažkokios jūsų iniciatyvos ar paramos tam tikram projektui, kuris įgyvendinamas iki tam tikros dienos.
Skirtingų puslapio variacijų testavimas
Atrodo, kad visiškai nesvarbu tokios smulkmenos kaip stulpelių skaičius ar prekių išdėstymas. Tačiau pagal Conversion Fanatics pasidalintus duomenis, kai jie sumažino produktų stulpelių skaičių iki 3 bei pridėjo meniu su filtru, pardavimai išaugo net 38.6% ir vidutinis kliento krepšelis išaugo net 64.1%
Sukurdami skirtingus puslapius, galite matyti kuris geriau parduoda. Testuokite stulpeius, foto ar video, mygtukų vietas, nuotraukų tipus.
Apmokėjimo puslapio supaprastinimas
Kuo paprastesnis pirkimo procesas, tuo didesnė tikimybė, kad jis bus užbaigtas.
Neprašykite registracijos, leiskite pirkti prekes be registracijos, tai apsunkina potencialius klientus, dažnai užima nemažai laiko, atminkite, kad bet koks diskomfortas – rizika prarasti klientą. Registracijas palikite tik kaip alternatyvą. Ne visi pirkėjai turi pakankamai laiko registracijos formai užpildyti. Abiem atvejais turėsite kliento el. pašto adresą.
Pasistenkite, kad mobiliajame ekrane visi pildomi laukeliai tilptų viename ekrane ir nereikėtų slinkti žemyn.
Puiku, kai yra matomi visi apmokėjimo etapai, tuomet klientams aišku kiek dar liko.
Kad pagreitintumėte duomenų suvedimą klientams, prašykite tik iš tikrųjų jums reikalingų duomenų. Ir būtinai aktyvuokite automatiniu duomenų suvedimo funkciją savo svetainėje.
Video klipų potencialio panaudojimas
Video galite panaudoti įvairiems tikslams, keletas jų:
- Produktų video. Nėra aiškesnio ir įtikinamesnio būdo perteikti produkto privalumus, funkcijas, dizainą nei video formatas.
- Mokomieji video. Pridėdami video gidus ar mokomuosius video kaip naudoti jūsų produktą, padidinsite pardavimus. Tai jiems pašalins daugiau abejonių.
- Susipažinimo video. Argi nebūtų smagu per video pamatyti įkūrėjo pasisveikinimą? Tai padidina pasitikėjimą, sukuria artimesnį emocinį ryšį su pačia parduotuve.
- Influencerio integracija. Sukurkite video su norimu influenceriu ir paprašykite, kad sukurtų rekomendacinį produkto video. Naudokite video produkto puslapyje.
Žinant šiuos skaičius, video turinį galima panaudoti artumui su klientais kurti.
Asmeninis video savo klientams
Dažnai būna įvairių kėblių situacijų, kai labai vėluoja prekių pristatymas ar gaunamos brokuotos prekės. Būna visko. Puiki idėja tokiems klientams atsiųsti jiems skirtą asmeninį video su situacijos paaiškinimu bei atsiprašymu, kad viskas taip susiklostė. Padėkokite už jų kantrybę, supratimą jeigu pristatymas užtruko ilgiau nei buvo tikėtasi. Tikslas, kad klientas ir vėl sugįžtų bei iškilusi situacija nebūtų priežastimi nebepirkti pas jus. Kuo video atrodys asmeniškesnis, tarkime jūsų namuose, virtuvėje, tuo jis bus veiksmingesnis ir sukurs artumo jausmą su klientu.
Video gali būti naudojamas įvairiose vietose, galite išsiųsti video nuorodas, kuriose atsidaro video su paaiškinimais kaip nudotis produktu, kaip jį surinkti, pajungti ir pnš. Šių video nuoroas galite pridėti prie perkamų prekių, kad būtų aišku kaip surinkti ar kaip naudotis.
POKALBIŲ (CHAT) PROGRAMĖLĖS
Bendravimui yra ne tik el. paštas ar socialiniai tinklai. Galima taip pat išnaudoti chat programėles, kurių dėka galima bendrauti su klientais esamuoju metu, turint daug artimenį kontaktą.
Šios pokalbių programėlės turi skirtingus nusattytmus, kurie leidžia jas aktyvuoti norimuose puslapiuose bei pasirodyti po tam tikro laiko arba jeigu atėjo iš el. pašto. Dažniausiai klientams kyla klausimų naršant parduotuvę, todėl greitas atsakymo gavimas tikrai paskatina pirkimą.
Nedidelėms elektroninėms parduotuvėms labai svarbu kiekvieną lanktytoją paversti nuolatiniu pirkėju. Fizinėms parduotuvėms parduoti daug lengviau dėl fizinio ir emocinio kontakto (pasitikimas, patarimai, asmeninis pabendravimas), tačiau el. parduotuvei panašų efektą galima sukurti su integruotomis pokalbių programėlėmis.
Platus apmokėjimo pasirinkimas
Labai nesmagu nerasti tinkamo būdo apmokėti. Integruokite kuo daugiau skirtingų apmokėjimo galimybių. Įsivaizduokite kaip gali nepatikti klientui, kai jis išsirenka produktą, suveda visus apmokėjimo duomenis ir galiausiai pamato, kad nėra jam tinkamos apmokėjimo galimybės.
Žinoma ši problema dažniau ištinka kelių šalių parduotuves, kai skirtingose šalyse veikia skirtingos kortelės ir mokėjimo būdai, Lietuvoje viskas paprasčiau, galite tiesiog naudoti PAYSERA.lt ar kitas mokėjimo integracijas kaip https://makecommerce.lt/
Tinkama pirkinių krepšelio pozicija svetainėje
Mes žmonės esame įpročių mėgėjai, o tiksliai taip veikia mūsų smegenys – formuoja įpročius. Taip pat ir su internetiniais įpročiais perkant el. parduotuvėse. Per tiek metų įpratome, kad pirkinių krepšelis visuomet yra viršuje dešinėje pusėje, todėl šioje pozicijoje rekomenduotumėme palikti ir pas save parduotuvėje.
Taip pat naudinga praktika, kai įsidėjus prekę į krepšelį atsiveria dešinysis arba pagrindinis langas su įdėta preke, jos kaina, kiekiu bei galimybe apmokėti už prekes arba toliau naršyti parduotuvėje.
Galimybė palikti atsiliepimą ir aiškus jų parodymas
9/10 vartotojų skaito produktų atsiliepimus. Todėl tai turi didžiulę įtaką pirkėjų elgsenai ir sprendimams. Kitų žmonių nuomonė visada svarbi, tai psichologinis instinktas.
Puiku, kai prekės reitingas yra šioje nuotraukos vietoje. Akys iškart susieja su perkama preke. Matomas reitingavimas parodo tiek prekės, tiek pardavėjo patikimumą ir kokybę.
Prekės, kurios neturi įvertinimų – parduodamos ženkliai rečiau, jos tarsi neturi patikimos nuomonės ir įvertinimo iš kitų žmonių, todėl niekas nenori rizikuoti ir suklysti.
Pagal Baymard atliktus tyrimus tiek staliniams, tiek mobiliems įrenginiams buvo nustatyta, kad reitingais ir atsiliepimais remiasi net 95% pirkėjų. Ir labai svarbu, kad pirkėjai remiasi 2 skaičiais: koks įvertinimo vidurkis bei kiek pirkėjų įvertino.
Saugaus apmokėjimo / pirkimo ženklai
Saugaus pirkimo ženklai parodo, kad visi mokėjimai yra saugūs ir prekės tikrai pasieks pirkėją.
Šis vienas pavyzdys pateikia skirtumą tarp 2 formų, B nuotraukoje yra papildomi elementai, kurie suteikia saugomo jausmą. Fonas, spynos ikonėlė, saugumo partnerio logotipas, saugumo sistemos pavadinimas (SSL sertifikatas). Visa tai pašalina abejones jūsų pirkėjams, kad pinigai gali būti prarasti. Žinant įvairių istorijų, kurias girdi pirkėjai, bet kokia saugumo informacija yra naudinga.
Baymard.com atliko tyrimą, kuris internetinių pirkimų saugumo ženkliukas suteikia daugiausia patikimumo:
Taip pat paaiškėjo, kad visi šie saugios svetainės ir apmokėjimo saugumo elementai mažiau svarbūs patikimuose prekiniuose ženkluose, todėl mažiau žinomiems, visi šie elementai iš tikrųjų labai svarbūs.
Taigi, rezumuojant:
- Paryškinkite tą puslapio vietą, kur reikia suvesti kortelės duomenis. Tai gali būti fonas, šešėliai ar kitokie daugiau vizualumo suteikiantys elementai. Tikslas, kad pirkėjams būtų sudarytas vaizdas, jog šis laukelis yra labiau apsaugotas.
- Pridėkite patikimumo ikonas bei elementus: SSL, saugumo užtikrintojas (Norton), spynos simbolis.
25% internetinių svetainių neturi pakankamai geros kokybės prekių nuotraukų
Prasta nuotraukų kokybė – raudona vėliava. Tai akimirksniu išbaido pirkėjus iš jūsų svetainės. Nuotraukų kokybė daug ką pasako apie prekinį ženklą.
Gerą nuotraukų kokybė psichologiškai teigia, kad tai geros ir kokybiškos prekės. Produktai privalo turėti aukštos raiškos, didelio formato nuotraukas.
Svarbu, kad lankytojui būtų suteikta galimybė padidinti produkto nuotrauką, pasižiūrėti iš arčiau, kitu kampu.
Lengvas svetainės meniu valdymas
Svarbu turėti tinkamą svetainės struktūrą, kad subkategorijos būtų pasirenkamos filtro pagalba, bet ne pačiame svetainės meniu.
Lankytojai tikisi logiškos struktūros, kuri padės surasti norimą prekę kuo greičiau.
Įtraukite į meniu “Visos prekės” punktą, kad būtų galima pamatyti visas svetainės prekes.
Įtraukite pagrindines kategorijas viršutiniame meniu.
Populiariausios ir svarbiausios prekės
Kiekviena parduotuvė turi populiariausias, naujausias bei geriausios kainos prekes. Pasinaudokite šiomis prekių kategorijomis, parodykite jas pirmąjame puslapyje, kad atėję lankytojai galėtų akimirksniu pamatyti svarbiausias, naujausias bei akcijines jūsų prekes.
Ir žinoma, kiekviena prekių kategorija turėtų pirmose pozicijose išlaikyti tas prekes, kurios yra populiariausios tarp jūsų auditorijos.
Jūsų įmonės kontaktai
Būkite tikri, kad jūsų telefono numeris, el. pastas bei forma susisiekimui yra aiškiai matomose vietose. Nematant šių kontaktų parduotuvė atrodo mažiau patikima. Klientas turi matyti, kad bet kada gali susisiekti jam rūpimais klausimais. O juk nors menkiausia abejonė gali tapti nepirkimo priežastimi.
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!