Lojalumo programos internetinių pardavimų didinimui

Klientų išlaikymas, kaip ir naujų pritraukimas yra labai svarbu. „Stitch Labs“ duomenimis, grįžtantys klientai sudaro 22 % parduotuvių pajamų ir tai yra tik 11% visos duomenų bazės (grįžtančių klientų). Taip pat šie klientai per metus išleidžia 15% daugiau.
TURINYS

Lojalumo programas turi daugiau nei 90% įmonių. Tai vienas geriauisų būdų padidinti apyvartą bei klientų lojalumą. Net 84% vartotojų teigia, kad jiems labiau norisi pasilikti prie verslų, kurie siūlo ir turi lojalumo programas. 66% vartotojų teigia, kad galimybė uždirbti ar sutaupyti, o gal gauti bounus iš tikrųjų turi įtakos jų pirkimo elgsenai.

Pritraukti naujus klientus iš ties brangus kelias, todėl tiek daug verslų investuoja į lojalumo porgamų taikymą.

Lojalumo programos jau visiems pažįstamas įrankis, tačiau jos vis dar labai efektyvios. Yra keletas pagrindinių lojalumo programų tipų, ir pastaruoju metu verslai ieško ir bando vis naujus lojalumo būdus. 

Taigi vienas iš būdų apdovanų daugiausiai išleidžiančius bei grįžtančius klientus – lojalumo programa. Tai nauda tiek klientams, tiek jūsų verslui. Lojalumo programa ir jos strategija gali būti pilnai automatizuojama, tačiau tai paskatins jūsų geriausius klientus pirkti pas jus ir nuolatos būsite pirmasis jų pasirinkimas. 

Jūsų laisva valia kada, kaip ir už kokius veiksmus apdovanosite savo lojaliausius. Tai gali būti taškų kaupimo sistema, kaip, kad turi pigu.lt ir šie taškai gali virsti nuolaidomis, nemokamu pristatymu ar dovanomis.

Lojalumo programos veikimo principai

Lojalumo programa skirta išlaikyti esamus klientus. Kuo klientai daugiau perka ir sąveikauja su prekiniu ženklu, tuo jie didesnius bonusus gauna. Tikslas, kad klientai liktų jūsų versle, ir nepereitų pas konkurentus.

Įvairios nuolaidos, bonusai, dovanos ar taškai motyvuoja klientus išlikti su verslu, o verslui padeda išlaikyti klientų lojalumą.

95% vartotojų teigia, kad pasitikėjimas įmone padidina lojalumą. 

Taip pat tyrimai parodė, kad klientams norisi daugiau nei tik nemokamo pristatymo ar nuolaidų. Juos domina iš ankstinė galimybė įsigyti produktus, apie juos žinoti bei pirminis informavimas apie išpardavimus.

Lojalumo programos įmonėms kainuoja, tačiau turi kartu ir labai daug privalumų:

  • Klientų rekomendacijos. Jeigu jūsų lojalumo porgama iš ties gera, apie tai klientai prasitars ir savo artimiesiems bei draugams. Naujos rekomendacijos – nauji klientai.

 

  • Didesnis klientų išlaikymo rodiklis. Jeigu lojalumo programa klientams aktuali, tikėtina, kad tai igliau išlaikys klientus jūsų versle.

 

  • Didesni vidutiniai klientų krepšeliai. Lojalumo tyrimai, rodo, kad 49% lojalumo programos vartotojų išleido daugiau nei būtų išleidę be lojalumo programos.

 

  • Aktyvių klientų bendruomenė. Gera ir klientams naudinga ojalumo programa sukuria nuolatinių klientų ratą, kurie galiausiai gali virsti aktyviais prekinio ženklo reklamuotojais, kurie rekomenduoja ir apie jį pasakoja aplinkiniams. Tai nemokamas reklamos kanalas iš lūpų į lūpas.

Lojalumo programų yra įvairių, svarbiausia savo verslui atrasti tą, kuri tinkamiausia. Apžvelkime dažniausiai naudojamas įmonių lojalumo programas.

Taškų lojalumo programa. Klientai gali gauti taškus už įvairius pirkinius, aktyvumą socialiniuose tinkluose, atsiliepimų palikimą, gimtadienio ar kitų švenčių proga. Galite sugalvoti savo sąlygas, kaip gaunami taškai, kai kurie verslai naudoja ir tokiusmini veiksmus, kaip pasidalinimas tam tikrais įrašais, nuotraukos įkėlimai, tapimas socialinių tinklų puslapių fanais ir pnš.

Šiuos taškus klientai gali išsikeisti į nuolaidas, dovanas ar tam tikras prekes.

Pakopinė lojalumo programa

Tokioje programoje klientai gauna bonusus atitnkamai kurioje pakopoje jie yra. Dažnai tai priklauso nuo aktyvumo ar pardavimų kiekio. Tai visai įdomus principas, kadangi kiekvienas klientas mato tikslus, kuriuos gali pasiekti. Kuo aukštesnė pakopa – tuo aukštesni ir brangesni apdovanojimai.

Mokama lojalumo programa

Už nedidelį mokestį klientai gauna išskirtines sąlygas įsigyti prekes ar paslaugas. Tai gali būti vienkartinis ar dauartinis mokestis.

Sunkiau įrodyti naudą ir vertę, kodėl verta pasinaudoti lojalumo programa, tačiau tyrimai rodo, kad 62% vartotojų išleidžia daugiau prisijungę prie programos. 

Vienas iš pavyzdžių yra Amazon Prime modelis, kuris siūlo labai greitą ir nemokamą pristatymą. 

Yra 3 pagrindiniai elementai, kurie reikalingi sėkmingai mokamai lojalumo programai sukurti:

  • Nauda didesnė nei pradinis mokestis
  • Nariai gauna individualią patirtį bei paslaugą, turinį, kuris skirtas tik jiems
  • Gera lojalumo programa turi besitęsiančias naudas ir bonusus.

Vertės lojalumo programa

Šios programos tikslas sukurti gilesnį santykį su savo klientais. Šios programos būna sujungtos su paramos akcijomis ar iniciatyvomis. Tai būna arba konkreti iniciatyva pagal klientų vertybes arba būna galimybė pasirinkti kur paskirti pinigus. 

Pavyzdžiui jeigu turite 100 taškų, organizacijai galite paaukoti 10 EUR, jeigu turite 200 taškų – 20 eurų ir t.t.

Geriausia praktika pakalusti savo tikslinės auditojos kokiam tikslui jie norėtų aukoti ir atsižvelgiant į tai sukurti lojalumo programą.

Keletas sėkmingų lojalumo programos pavyzdžių pasaulyje:

The North Face lojalumo programa

Šis aprangos bei avalynės prekinis ženklas sukūrė kompleksinę lojalumo programą XPLR Pass program.

Išleidi 1 dolerį – gauni 1 tašką, išskirtiniai aprangos dizainai, tam tikrų modelių testavimas, kai jie dar nėra rinkoje, premium aptarnavimo kokybė, gimtadienio ir kt. dovanos ir dar kiti papildomi bonusai.

Pagrindinis šiandienos verslo tikslas – pasitikėjimo kūrimas. Norint gauti klientų pasitikėjimą reikia suteikti jiems tai, ko negali rasti kitur. Naujų klientų paieška ir pritraukimas brangiai kainuoja, todėl esamų išlaikymas puiki strategija padidinti įmonės apyvartą.

Starbucks lojalumo programa

Jų programa galioja apmokant su Starbucks mobiliąja programėle, tuomet reikia tik telefono ir nereikia nei kortelės, nei grynųjų pinigų. Kad gauti lojalumo taškų – reikia pirkti su programėle. 

Programėlė per laiką sukaupė daugybė naudingų duomenų apie pirkėjų elgseną, vietovę, pirkinius ir t.t.

Amazon Prime lojalumo programa

Klientai gali sumokėti metinį mokestį ir netibotai naudotis nemokamu ir greitu pristatymu. Taip pat ši programa suteikia ir kitokius bonusus. 

Turint šią programą klientai nenorės pirkti iš kitur, kadangi čia išskirtinai greitas ir nemokamas pristatymas. Pagal Amazon tyrimą, Prime nariai išleidžia 4 kartus daugiau pinigų nei paprasti vartotojai.

Taigi ši programa labai tinka tiems verslams, kur labai aukšta kainų konkurencija ir reikia atrasti papildomus išskirtinumus. 

Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!

Facebook
LinkedIn
Email