Picture of Gvidonas Macius

Gvidonas Macius

21 amžiaus rinkodara kitokia. Čia nėra B2B ar B2C rinkodaros. Liko viena strategija Žmogus - Žmogui. Rinkodara turi būti gyva ir kūrybinga, paremta žmogiškaisiais resursais.
TURINYS

Tikroji rinkodara - kas tai?

Apie Tikrą marketingą. Vis laužiau galvą tarp populiaraus marketingo ir marketingo, kurį visada įsivaizdavau kaip tikrą. Kas su juo ne taip?
 

Idealiausia jeigu galite su klientais pasikalbėti gyvai ir asmeniškai visko paklausti, kol pagaliau matysis aiškios tendencijos tarpusavyje.

Didžiulio masto tema – marketingas. Ir ši tema ne tik verslui, tai mūsų kasdienybė. Į žodį marketingas įeina labai daug skirtingų dalykų, nuo įvaizdžio iki pardavimo, nuo strategijos iki asmeninio brando, nuo kiekvieno iš mūsų asmeniškai iki didžiausios kompanijos.
Ir vis laužiau galvą – kas man nepatinka šiandieniniame marketinge? Kas negerai su tendencijomis, įvaizdžiu, komunikacija? Iš pradžių marketingas buvo labai įkyrus – akcija, atrakcija, nuolaida, TIK ŠIANDIEN, PIRK DABAR, nes rytoj akcijos nebus ir TAIP TOLIAU. Rinkai toks agresyvumas ir lakoniškumas pabodo, toks marketingas vertė „vemt”.
Po truputį verslai pradėjo keisti strategiją ir reklamą kurti linksmą, kūrybišką, su netiesiogine reikšme, verslai ir agentūros išėjo iš rėmų ir leido sau rizikuoti. Visų tikslas tapo įstrigti ir kuo ilgiau išsilaikyti žmonių pasąmonėje.
Kai kūrybiškumo buvo daug ir visur, reikėjo ir čia keistį kryptį. Dėmesys nukrypo į vertės suteikimą. Ne tik linksma ir kūrybiška, tačiau kartu ir įdomu, vertinga. Kai kurie dar ir šiandien pirmame etape, kai kurie antrame, o kai kurie kuria vertę, duoda nauda ir tai jų marketingo strategija. O kai, kurie turi auksinio pjūvio pasirinkimą, apie kurį tuojau pat…
Tačiau yra kelias, kurio rinka neįtakoja. Strategija, kuriai nereikia laikytis taisyklių, nes tai vienintelis ir nenukopijuojamas pasirinkimas. Ir tai vadinama BUVIMU SAVIMI. Banalu tiesa? Visiškai. Ir čia berašant pamečiau mintį…

Ką aš noriu pasakyti?

Žmonėms neįdomu verslas, žmonėms neįdomu verslo komunikacija, nes tai yra sausa. Žmonės ieško žmogaus. Žmonės nori matyti Tavo veidą. Žmonės mėgsta žmogiškumą, atvirumą, tikrumą, tiesą. Filtrai puikiai tinka Instagramui, tačiau tikram marketingui reikia tikro žmogaus, tikro veido, komandos. Tai kas Tu esi ir turi būti marketingas ir strategija. Tai koks esi ir kaip atrodai, tai kaip kalbi ir kokį požiūri turi – va čia yra marketingas.
Kiekvienas įmonės vadovas, kiekvienas darbuotojas turi savo marketingą. Bandymą save pristatyti, parodyti, „parduoti”. Ir dažnai kenčiame mes ir mūsų verslas, nes nebegalime toliau to daryti – pavargstame. Pavargstame būti netikri, per gražūs, per geri, per linksmi, per sėkmingi. Juk nei vienas iš mūsų nėra visada geros nuotaikos, visi tai žinome, bet vis tiek Instagramas tik geros nuotaikos oazė, kiekvienas susiduriame su daugybe problemų, bet parodome tik sėkmes…
Dabartinė visuomenė yra FAKE. Ir džiaugiuosi, kad tai po truputį visiems ryškėja. Daugelis bando kurti įvaizdį savo verslui, bet pamiršta tikrąją verslo viziją, kuri yra esminis marketingo strategijos šaltinis. Daugelis nori dirbti puikiai apmokamą darbą, bet ar įmanoma dirbti darbą, kuriame nesame SAVIMI? Ne, pradžioje kaukė laikysis, bet įvairios situacijos ją nuims ir suprasime, kad toliau pakelti nebegalime.
Dabartinė marketingo komunikacija yra pasenusi. Laikas parodyti tikrumą, parodyti tikrus verslo veidus, problemas, kasdienybę. Dabar belieka stebėti, kaip vienas, kitas, trečias verslas pradės būti savimi. Atskleis savo vidų, nusimes netikro įvaizdžio šydus ir pradės su klientais bendrauti ATVIRAI, NUOŠIRDŽIAI.
Žmonės mėgsta žmones, o verslas be žmogaus ir be žmonių veido yra NEĮDOMU.
Žmonės mėgsta tikrus žmones: su sėkmėmis ir kritimais, klaidomis ir pakilimais, geromis ir negatyviomis nuotaikomis. Štai toks marketingas veiks visą gyvenimą. Bus pats stabiliausias, pats ilgaamžiškiausias, nenukopijuojamas ir pritrauksite SAVO klientus. O visa kita tik taktika.
Linkiu būti tokiam tikram, kaip tas Kauno marių miškas nuotraukoje. Visada auga, auga nuosekliai ir būna visoks. Su lapais, su sakais, be lapų, be sakų. Su spygliu, ir be, su saule, su mėnuliu, per lietų, per audrą, per sniegą…

Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!

Facebook
LinkedIn
Email