Gvidonas Macius
Facebook reklama - Patikimumas
Patikimumas – tie kurie rodo save viešai: nebijo atsiliepimų, parodo norą bendrauti su auditorija. Facebook būtent ir reiškia viešumą. Tai klientams suteikia pasitikėjimo jumis, tiek tiesiogiai, tiek pasąmoniniame lygyje. Socialiniai tinklai (Facebook, Instagram, Youtube…) yra skirti bendrauti, reikia tapti socialiems. Ne tik kalbėti apie save, tačiau kalbėti apie tai kas svarbu jūsų auditorijai. Bendrauti, palaikyti ryšį. Todėl labai svarbu rodyti jiems tai, kas svarbu jiems, kurti turinį jiems, bet ne sau. Būtina atsakyti į komentarus ir atrašyti į žinutes – juk tai socialumas. Ir jeigu verslas nori būti socialiu ir patikimu, turėtų laikytis taisyklių. Šiuo atveju Facebook taisyklių.
Facebook reklama - Tikslinės auditorijos pasiekimas
Facebook tinkle pasiekiama visa lietuva pagal norimus kriterijus: amžius, vietovė, net gatvė, žinoma lytis, pomėgiai, šeimyninis statusas ir dar nemažai kitų kriterijų. Tai platforma, kurioje galite tiksliai nustatyti kam norite rodyti reklamą. Pagal pačius tiksliausius kriterijus. Žinodami, kas jūsų klientas, turėdami tobulo kliento avatarą, galite nusitaikyti tiksliai į tuos, kuriems esate reikalingi. Ir tokias galimybes siūlo tik socialinė erdvė, visai netoli laikosi Google reklama, bet ten principas kitoks. Facebook platforma turi daugiausiai informacijos apie žmones, lyginant su kitomis platformomis. Facebook žino kokius pomėgius turime, kur gyvename, ar esame vieniši ir t.t. Žino viską todėl, nes mes patys viską rodome.
Facebook reklama - smulkiems ir stambiems verslams
Facebook reklama ir komunikacija tinka visokio plauko verslams. Iš esmės visiems. Nesvarbu ar tai smulkus ar stambus verslas. Kadangi Facebook tinkle yra beveik visa Lietuva, žinoma ir pasaulis, tad ir visiems verslams galime atrasti klientus. Vieni verslai ieškos būdų daryti pardavimus, kiti paskleisti apie save žinią, kiti gauti kontaktus. Facebook tinklas tinka visiems, be išimčių. Veikia viskas, tačiau viskas turi skirtingas strategijas.
Facebook reklama - auditorijos pažinimas
Pagal savo Facebook sukauptą auditoriją galite sužinoti daug niuansų, kurie svarbūs bendrai jūsų reklamai, ta pati demografija, amžius, elgsena ir dar daug kitų dalykų. Tai vieta, kur galite ištirti kokiems žmonėms esate patrauklūs, suprasti savo idealaus kliento paveikslą. Visa tai galite sužinoje apsilankę savo Facebook puslapio INSIGHTS (analitika, įžvalgos, statistika).
Facebook reklama - tikslinės auditorijos bendruomenė
Ideali vieta rinkti savo tikslinę auditoriją tiek klientams tampant jūsų Facebook puslapio fanams, tiek sukuriant Facebook grupę, kurioje galėtų prisijungti visi, kuriems aktualu tai ką siūlote, ypač paslaugų sektoriui. Savo verslo klientus galite turėti vienoje vietoje ir nuolatos su jais bendrauti. Galite net sukurti GRUPĘ, į kurią patys priimsit tik tuos, kuriuos norėsite, tai leis garantuoti, kad nebus žmonių, kurie gali neigiamai įtakoti jūsų verslą. Facebook grupėje geresnis pasiekiamumas, tačiau vienintelis minusas, kad negalite leisti joje reklamos, Facebook puslapio fanams reklamą galite rodyti. Taip pat atkreipkite dėmesį, kad Facebook grupėje žmonės bendrauja aktyviau, tai daug artimesnė erdvė.
Facebook reklama - tikslūs rezultatai
Facebook tai kanalas, kurio reklama jums tiksliai atsakys kas veikia, o kas ne, viskas paremta skaičiais, nuo pasiekiamumo iki pardavimų. Čia nėra spėlionių kaip televizijoje, žurnale ar lauko stende. Konkretu kas veikia ir kiek kainuoja. Ir kas svarbiausia Facebook yra vienas pigiausių reklamos kanalų visame marketingo pasaulyje. Paleisdami kiekvieną Facebook reklamą matysite kiek pasiekėt žmonių, kiek sureagavo, kiek dėka tos reklamos nusipirko jūsų produktą ar užsiregistravo į paskaitą. Visus duomenis galite stebėti ir įsivertinti, kuri Facebook reklama efektyviausią bei jai nukreipti visą biudžetą. Taip testuojamos skirtingos auditorijos, skirtingi vizualai, kad būtų galima pamatyti, kas geriausiai atneša rezultatą. Dažniausiai manome, kad veiks vienas dalykas, tačiau deja, bet mūsų nuomonė nevisada teisinga, todėl toks testavimas yra pagrindinis marketino specialisto ĮGŪDIS, skiriantis jį nuo mėgėjo.
Facebook reklama - informacijos portalas
Kadangi pasaulis vis labiau dalyvauja mobiliuosiuose telefonuose, Facebook tinklas tampa dar svarbesnis. Norint sužinoti naujienas apie verslą, kavinę ar paslaugą, žmonės linkę ieškoti ne Google paieškoje, bet Facebook’e ir ten atranda naujienas, darbo laiką ir visą kitą svarbią informaciją, kontaktus. Atkreipkite dėmesį į save, kai norite sužinoti skubią informaciją, ar nebūna taip, kad pirmiau einate į įmonės Facebook puslapį? Todėl būtina, kad Facebook puslapyje būtų visa reikalinga informacija jūsų klientams.
Facebook reklama - mažiausios pastangos su didžiausiais rezultatais
Net jei ir nenorite vystyti komunikacijos, galite leisti tik reklamą ir ramiai palikti savo Facebook puslapį be kasdienės komunikacijos. Facebook reklama žinoma bus mokama, tačiau galite pasiekti visą Facebook auditoriją. Nebūtina kaupti fanų skaičiaus, kaip pavyzdys, reklama gali tiesiogiai nukreipti į jūsų norimą svetainę ar kitą socialinį tinklą. Tačiau norint reklamą leisti, privalėsite turėti susikūrę puslapį ir žinoma optimizuoti, kad bent jau pirmasis įspūdis nebūtų liūdnas. Rekomenduotina turėti bent minimalų 1000 fanų skaičių, kad Facebook puslapis neatrodytų visai naujas, nes jūsų klientai kartais nespaus ant reklamos, bet ateis į Facebook puslapį jus patyrinėti: pažiūrėti kokį turinį dedate, kokie atsiliepimai apie jus, kiek turite sekėjų ir t.t.
Facebook reklama - puiki strateginė reklamos priemonė
Facebook puikiai įsipaišo į visą jūsų įmonės strategiją, dažnai tai būna kažkurio etapo įrankis, kaip pvz produkto įvedimas, o gal kontaktų gavimas. Kad ir kokią marketingo strategiją turi verslas, Facebook visada gali joje atrasti savo vietą. Kadangi Facebook turi visą Lietuvos auditoriją, tad neišnaudoti jos būtų verslui nuodėmė. Nesu sutikęs verslo, kuriam Facebook galimybės negalėtų suteikti bent minimalios naudos.
Facebook reklama - pardavimų įrankis
Jūsų konkurentai Facebook’e puikiai daro pardavimus. Nors ir atrodytų Facebok tam netinkama vieta, bet patikėkit – pardavimai vyksta. Kuo produktas pigesnis, tuo parduoti lengviau, tad automatiškai brangesniems produktams reikalingos kompleksinės socialinio tinklo strategijos. Tačiau parduoti su Facebook tikrai galima ir kiekvienas augantis verslas tai daro. Kartais išgirsite, kad Facebook tik įvaizdžiui kurti, tačiau tai mitas. Taip kalbėti patogu, nes tada nereikia prisiimti atsakomybės už rezultatus. Netikėkite, bet pažiūrėkite ar to nedaro jūsų konkurentai. Šis mitas gimė iš tos idėjos, kad Facebook’e žmonės susirenka bendrauti ir leisti laiką. Tačiau jeigu atkreiptumėte dėmesį į kitas reklamas, kaip TV, čia irgi žmonės ateina tuo pačiu tikslu. Net ir pardavimo procesas gali būti įdomus ir pramoginis, čia kūrybos klausimas. Facebook’e galima tiek parduoti, tiek kurti savo įvaizdį, tiek siekti bet kokio verslo tikslo.
Facebook reklama - remarketingo galimybės
Svarbi funkcija Facebook integracija į jūsų internetinę svetainę. Ir tuomet ateina sąvoka re-marketingas arba lietuviškai – pakartotinė reklama. Kaip pavyzdys, visą srautą, kuris buvo atėjęs į jūsų svetainę, galite reklamos pagalba pasiekti per Facebook ir Instagram reklamą. O tai labai svarbu, nes į svetainę atėje klientai jau būna tikslinė jūsų verslo auditorija, nes ieško konkrečios paslaugos ar produkto ir buvo apsilankę pas jus internetinėje svetainėje. Dažniausiai iškart neperka, todėl svarbu jų nepaleisti ir reklamą rodyti ir kituose kanaluose, šiuo atveju Facebook ir Instagram). Klientas norės apsižiūrėti kainas, patikrinti konkurentus ir praeis laiko, kol sprendimas bus priimtas – pirkti ar ne. Priklausomai nuo paslaugos ar produkto, klientui reikės skirtingo laiko tarpo, kad priimtų galutinį pirkimo sprendimą. Jeigu tai namas, gali trukti iki metų, jeigu nauji batai – keletą valandų. Tačiau remarketingo tikslas, per tą laiką, kol klientas apsispręs, rodyti jam aktulią reklamą, turinį, kuris padės jam apsispręsti pirkti iš jūsų, o ne konkurentų. Tad labai svarbu su reklama būti kantriems, kartais reikia reklamuoti metus, kad parduoti vieną produktą – namą.
Facebook reklama - kai kuriems tampa vienintelė verslo augimo priemonė
Kai kuriems verslams tai vienintelis reklamos kanalas ir to pakanka, ypač kai kalba vyksta apie maistą ir pramogas. Facebook galimybės plačios, čia puikus kasdienės komunikacijos kanalas, puikus pardavimų įrankis, tad kai kuriems, ypač mažesniems verslams, tai būna pirmasis ir vienintelis reklamos ir augimo kanalas. Tai puiku. Kai verslas pakankamai užauga, pradeda ieškoti papildomų kanalų, kurie galbūt nebūna tokie atsiperkantys, tačiau dideliam verslui net ir tai naudinga.
Facebook reklama - grupių kūrimas ir renginių puslapiai
Čia galite kurti grupes, renginius, daryti LIVE pokalbius. Apie tai nėra ką ir papasakoti, dar daugiau galimybių, kurias galite išnaudoti savo verslo labui. Sukurti grupę, kurioje galėsite labai artimai bendrauti su savo klientais, kuriems aktuali jūsų siūloma informacija ar produktai ir apie tai sužinos tik grupėje būnantys žmonės. Galite kurti renginius ir jų dėka matysite kiek yra susidomėjusių. Žinoma ir LIVE transliacijos, kai bendrauajte gyvai su auditorija, atsakote į klausimus, parodote savo tikrąjį veidą ir sukuriate artumo ir patikimumo ryšį. LIVE galite daryti tiek savo Facebook puslapyje, tiek Facebook grupėje.
Facebook reklama - bonusas prieš konkurentų reklamą
Svarbu ir tai, jog jūsų konkurentai jau naudoja facebook ir pasiglemžia galimą jūsų auditoriją, tinkamai išnaudodami Facebook, konkurentai turi pranašumą prieš jus, tai gali būti lemiamas žingsnis kodėl klientai renkasi konkurentą. Kartais tiek nedaug reikia klientams, kad jie persigalvotų ir paprasčiausias įrašas ar reklama, kuri buvo artima klientui viską pakeičia ir jis priima sprendimą pirkti kitur. Tad Facebook iš tikrųjų pranašumas ir privilegija. Tai priemonė prieš jūsų konkurentus. Ir jeigu mokate Facebook išnaudoti tinkamai, BRAVO.
Facebook reklama - kasdienės komunikacijos priemonė
Turint Facebook puslapį, savo fanus galite pasiekti kiekvieną dieną ir apie save priminti. Tai neleis jiems jūsų pamiršti taip lengvai. Galbūt iš jūsų ir neperka kasdien, tačiau gyvenime vis tiek ateina laikas, kai prireikia jūsų paslaugų ar produkto, tuomet klientas tikrai mieliau rinksis įmonę, kuri su juo bendravo, komunikavo, suteikė informacijos. Visą tą laiką jūs kuriate vertę ir stiprinate ryšį su savo Facebook fanais, kaip mainai, jums grįžta tie patys klientai. Svarbu paminėti, kad neperkant Facebook reklamos, jūsų įrašus Facebook puslapyje pamatys ne daugiau 12 % Jūsų Facebook fanų. Dažniausiai tai būna apie 5 procentus. Tai yra priežastis, kodėl svarbu investuoti į Facebook reklamą ir pasiekti daug platesnę auditoriją, ne tik iš savo fanų, bet ir visos Facebook bendruomenės.
Facebook puslapis - nemokama reklamos priemonė
Facebook’e galite save reklamuoti nemokamai. Tai bus ilgesnis kelias be mokamas reklamas, tačiau įmanomas. Kaip pavyzdys galite dėti reklaminius skelbimus įvairiose Facebook grupėse. Grupių yra įvairių, pagal miestą, pagal pomėgį, pagal specialybę, pasirinkite tas, kuriose yra jūsų potencialūs klientai ir reklamuokite save, bendraukite su bendruomene ir atsakykite į jiems rūpimus klausimus.
Facebook reklama - plėtra į užsienio rinką
O ką jau kalbėti apie Facebook galimybes globaliu mąstu. Tai vienas svarbiausių kanalų jeigu einame į užsienio rinką. Tada atsiranda labai stiprios “targetinimo” galimybės pagal labai daug skirtingų ir tikslių kriterijų, kurie leidžia labai tiksliai atrasti savo potencialius klientus. Apsilankę https://www.facebook.com/business/insights/tools/audience-insights įrankyje, galėsite tyrinėti savo potencialią auditoriją, sužinoti daugiau informacijos.
Facebook reklama - produkto ar paslaugos testavimo įrankis
Facebook reklamos dėka galite vos per kelias dienas sužinoti ar jūsų produktas yra paklausus rinkoje. Paleiskite Facebook reklamą ir žiūrėkite kaip žmonės reaguoja. Pagal reakcijas matysite ar ta jūsų idėja, produktas ar paslauga iš tikrųjų rinkai reikalinga ar tai tiesiog jūsų nuomonė. Testavimas – pagrindinis įgūdis skaitmeniniame marketinge. Viena nuomonė nereiškia nieko, testavimo rezultatas parodys daugumos nuomonę.
Facebook reklama - atviros komunikacijos kūrimas
Tačiau mano manymu pats svarbiausias dalykas, kodėl reikia verslui Facebook puslapio ir reklamos – TIKRUMAS. Žmonės ieško žmonių, o verslai labai sausi ir nuobodūs, žmonėms reikia bendravimo ir tikrų veidų, o tai verslui suteikia patikimumo, tikrumo. Maketai ir tik pasiūlymai neveikia. Jūsų veidas, jūsų gyvas bendravimas VEIKSMINGIAUSIA STRATEGIJA, štai kodėl LIVE transliacijos ir natūralios nuotraukos ir natūrali, tikra komunikacija su savo fanais yra tokia veiksminga ir fanams patraukli. Visi pavargsta nuo netikrumo ir filtrų, norisi REALYBĖS. Kiekvienas verslas, jo komanda pasirinkę būti atvirais, išlošia. Jūsų unikalumas ir tikrieji veidai patiks ne visiems, tačiau patiks daugumai, nes būsite matomi, tikri ir nepasislėpę už įmonės logotipo. Tai puikus išskirtinumas prieš jūsų konkurentus. Išnaudokite tai.
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!
Naujausi įrašai
- Kaip kuriami šiandieniniai prekiniai ženklai
- Marketingo paslaptis, kuri dažniausiai pamirštama (slaptas ingredientas)
- Knygos Brand Gap apibendrinimas. Marty Neumeier
- Prekės Ženklo Kūrimo Metodika: Why, What, How
- SEO strategija paslaugų verslui Lietuvoje
- Kuo skiriasi įmonės šūkis, pozicionavimas, vizija, misija, brandingas tarpusavyje?
- Kaip Pagerinti Svetainės SEO – Matomumą per Google Paiešką
- Viskas apie SEO Paslaugas: Kas Tai Yra, Kaip Jos Padeda Verslui ir Kiti Dažniausi Klausimai
- Kas yra Rinkodaros Strategija: Viskas, Ką Reikia Žinoti Lietuvos verslams
- Įmonės vizijos išgryninimas