PER DIDELĖS NUOLAIDOS PREKĖMS IR PASLAUGOMS - REPUTACIJOS MIRTIS
Didelių nuolaidų naudojimas versle: reputacijos mirtis. Juodasis penktadienis, Kalėdos, Gimtadienis su -70% nuolaida.
Kodėl su nuolaida reikia būti atsargiems?
Bendrauju su verslais kasdien ir atrandu pasikartojantį požiūrį: verslai pamiršta, kad jų klientai yra mąstantys.
Visi žino kas yra reklama, visi žino reklamines manipuliacijas ir kainų žaidimus. Į klientus pradedama žiūrėti kaip į skaičiukus, bet ne į protingus ir galvojančius žmones.
Arba dar tapo madinga – juk jie perka tik emocijomis.
Tai senienos. Ši informacija kažkada buvo galinga, bet dabar ji paseno. Ir turbūt sakysite, kad “nekalbėk nesąmonių, nes klientai vis dar perka emocijomis”.
Tiesa, bet emocijomis perka tik iš tų, kurie turi reputaciją – patikimumą.
Pagalvokime: ateina diena, kai verslas skelbia -50% nuolaidą savo prekei. Ką ši žinutė pasako? Tai, kad jūsų tikroji prekės kaina yra dar žemesnė nei su -50% nuolaida. Gal pirkėjai sąmoningai apie tai nepagalvoja, bet nejaugi manote, kad pasąmoningai to nesuvokia? Jūsų reputacija ir vertė jų pasąmonėje krenta žemyn.
Geri dalykai pigiai neparduodami.
O nupiginti dalykai reiškia- kad jie tiek ir verti.
Trumpalaikėje perspektyvoje pardavimai paauga. Bet ar jūsų verslo vizija trumpalaikė?
Dažniausiai ne, todėl dėl trumpos euforijos aukoti savo reputacijos nereikėtų, nes atstatyti jos taip lengvai nesigaus, kaip sugriauti.
Šia mintimi pasidalinti sumaniau tada, kai pamačiau reklamą su karkasiniais nameliais, jiems nuolaidos iki -50%.
Kaip klientas pamatydamas tokią kainą, vėliau, po akcijos norės mokėti pilną sumą, kai žino, kad tikroji vertė tikriausiai siekia tik 30%?
Suprantu, kad kai kurie verslai išsiparduoda ant savikainos vieną prekę, o kitos būna su mažesne nuolaida, o reklamoje traktuoja iki -50%.
Bet esmės tai nekeičia. Reputacija, tikrosios kainos parodymas. Todėl rekomenduoju su akcijomis elgtis labai saikingai.
Klientai ne kvaili, o jeigu nepagalvoja sąmoningai, tikrai informaciją priima pasąmoningai. Ir noriu pridėti, kad kai kurioms prekėms per kainos kirpimą per daug žalos nesukuria, pavyzdžiui: maisto produktai.
Dažnai vartojamoms arba pigesnėms prekėms kainų žaidimai – įprasta praktika, bet brangioms prekėms ir paslaugoms: tą daryti su padidintu budrumu.
Jeigu naudoti akcijas – labai minimalias, adekvačias. Ei ir dar : jau pasenęs tas požiūris, kad būtina norimai akcijai rasti progą iš Kalendorinių švenčių :). Gandrų diena jau nesuveiks :D.
Gero verslo! Ir atsargaus Juodojo penktadienio bei Kalėdų!
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!