AUDITORIJA - AR YRA KAS PERKA?
1 PROBLEMA - KODĖL NEVEIKIA MARKETINGAS. NĖRA PAKANKAMAI SRAUTO.
LIAUDIŠKAI:
Kiek žmonių pamatė ir kiek iš jų paspaudė
KAIP SPRĘSTI SRAUTO TRŪKUMO PROBLEMĄ?
Jeigu netinkamai išanalizavote savo auditoriją, tikėtina, kad nepasiekiate savo tikslinio kliento. Turėdami produktą ar paslaugą turite labai aiškiai žinoti – kas pirkėjas. Kaip su juo bendrauti, kokios jo abejonės apie jūsų paslaugą ar produktą, kokios jo vertybės, kas jam svarbiausia renkantis jūsų produktą.
Taip pat labai svarbu sužinoti ir kitus kriterijus kaip lytis, amžius, miestas / šalis, pomėgiai, kuriuos galima pažymėti reklamoje.
Taigi pirmas žingsnis – turite parodyti reklamą tiems, kam ji yra aktuali.
Išnagrinėdami savo tikslinę auditoriją, galite pereiti prie tikslingos antraštės ir teksto rašymo reklamoje. Tai yra vieta, kuri arba pagriebia auditorijos dėmesį arba ne. Todėl antraštė ir tekstas turi būti JIEMS SVARBŪS. Tačiau jūsų tikslas ne kuo daugiau auditorijos, tačiau kuo daugiau tikslinės auditorijos, kuri gali kažką iš jūsų pirkti. Todėl, kad nepritrauktumėte nereikalingo srauto į savo svetainę, turite taikytis tik į savo tikslinius klientus. O tą padaryti galite parinkdami antraštę ir reklaminį tekstą labai specifiškai taikant į auditorijos problemą. Visiems kitiems ši problema gali atrodyti nesvarbi, tačiau jūsų auditorijai tai turi būti aktualu.
Pavyzdžiui: “Kaip investuoti į akcijas ir gauti 12% metinių palūkanų skiriant vos 1 val. per mėnesį„
arba
„3 naujausios Facebook reklamos strategijos el. parduotuvėms“
arba
„Marketingo strategija, kurią naudoja TOP3 nekilnojamojo turto brokeriai Vilniuje“
Kiekviena iš šių antraščių nusitaiko į labai specifinę auditoriją, tiesa?
Visiems kitiems reklama bus neįdomi, tačiau jūsų tiksliniui klientui – LABAI VERTINGA IR nepaspausti ant reklamos būtų tarsi kažko praradimas.
Taigi antraštė tokia, o reklaminis tekstas gali būti arba labai trumpas ir tikslingas, išplečiantis antraštę arba ilgas tekstas, kuris kalba apie auditorijos esminius „skausmus”, „abejones”, „norus”. Ilgam tekstui puikiai veikia asmeninės istorijos.
Kadangi yra tiek daug skirtingų efektyvių tekstų variacijų, kad bandyti viską sudėti į stalčiukus būtų neprotinga ir tiesiog apribotų galimybes.
Jeigu tekstai geri, auditorija pasirinkta logiškai, o reklama vis tiek neveikia – o kaip su vizualu?
Pirmas įspūdis Facebook reklamoje vizualinė dalis. Kaip ir su tekstu, čia svarbu atkreipti dėmesį ne į kuo daugiau žmonių, bet į savo tikslinę auditoriją. Jūs norite, kad matytų tik tie, kuriems jūsų paslauga / produktas yra aktualūs.
Todėl su vizualu taip pat – reikia, kad jis iškart parodytų jūsų tikslinės auditorijos esminę problemą / norą (žmogų su skaudančia nugara – parduodantiems masažuoklius). Tai gali būti video, maketas ar tiesiog paprasta nuotrauka. Nėra taisyklių kas geriau veiks, kartais veikia ne aukštos kokybės video ar foto, o pakanka paprasto selfie ar nuotraukos. Šioje vietoje dėl vizualo tipo reikia eksperimentuoti ir žiūrėti ties kuriuo vizualu geriausi reultatai (paspaudimo kaina, CTR).
Na ir turime paminėti ir dar vieną priežastį. Gali būti ir taip, kad Facebook / Instagram reklama jūsų verslui tiesiog yra netinkama. Galbūt ten nėra jūsų klientų arba jų per mažai, kad apsimokėtų reklamuotis. Būna ir taip. Dažniau tai pasitaiko arba labai brangių prekių / produktų rinkose arba verslas-verslui auditorijose. Tokiu atveju verta išbandyti kitus reklamos kanalus: LinkedIn, TikTok (jeigu taikote į jaunimą), Youtube…
1 PRIEŽASTIS
Jeigu tai banerinė, Gmail ar Youtube reklama, tuomet ir čia labai svarbu pataikyti į auditoriją kiek įmanoma tiksliau pagal išanalizuotą auditorijos paveikslą. Jeigu reklama rodoma netikslingiems žmonėms – normalu, kad niekas nespaudžia ant reklamos.
Taip pat ir pati reklaminė žinutė (tekstas ir vizualas) privalo būti tikslinga ir nukreipta į tikslinį klientą su žinute, kuri jam aktuali ir atspindi jų problemą ar norą. Čia galioja tos pačios taisyklės kaip ir su Facebook reklama.
Tačiau jeigu tai Google paieškos (senas pav. Google AdWords) reklama, čia visas dėmesys krypsta į atrinktus raktažodžius / frazes.
Ar visos frazės yra tikslinės? Gal pasirinkote raktažodžius, kurie pritraukia netikslinius klientus…
Ar nėra frazių, kurių neįtraukėte? O gal neįtraukėte daug naudingų raktažodžių, peržiūrėkite visus per Google raktažodžių planavimo įrankį Google Ads paskyroje.
2 PRIEŽASTIS
Kai didelė konkurencija itin daug įtakos turi pirmosios pozicijos, o poziciją lemia Jūsų reklamos kokybės balas, kurį reikia stengtis išlaikyti bent 8 ir daugiau, tuomet jūsų reklama bus ne top 3, bet top 1 ir pigesnė nei įprastai.
Google kokybės balas priklauso nuo šių kriterijų:
• Panašumas tarp ieškomo klientų raktažodžio ir jūsų kampanijoje įtrauktų raktažodžių;
• Kuo aukštesnis CTR (click-through-rate), tuo aukštesnis balas (parodymų ir paspaudimų santykis);
• Kuo puslapis / svetainė tiksliau atspindi ieškomus raktažodžius, tuo balas aukštesnis;
• Paskyros ir puslapio praeitis (ar viskas buvo saugu ir patikima);
• Kiek reklamos tekstai (antraštės, aprašymai, call-out, site-link) panašūs į ieškomą raktažodį;
Kuo aukštesnis Google reklamos kokybės balas, tuo reklama bus aukštesnėse pozicijose ir mažiau kainuos, o tai leis pritraukti daugiau srauto.
3 PRIEŽASTIS
Didžiausia klaida, kuri daroma ir kuri suvalgo didžiausius kaštus – nestebėjimas su kokiais raktažodžiais atrandama jūsų reklama. Dažnai Google algoritmas įtraukia paieškas, kurios neatitinka įmonės turimų prekių / paslaugų, tuomet tai yra visiškai netikslingi klientai. Todėl reikia nuolat stebėti savo reklamos atrandamas frazes ir jas išimti (peržiūrėkite SEARCH TERMS), kad nebūtų su jomis atrandamos jūsų reklamos kampanijos ir nebūtų švaistomas biudžetas tų žmonių, kurie ieško visai ko kito. Galite pritraukti netikslinius klientus, tačiau jie netaps jūsų klientais. Šiuo atveju srauto pritraukiate daugiau, tačiau srauto kiekis, o ne kokybė šiuo atveju tik kenkia jūsų verslui.
4 PRIEŽASTIS
Būna, kad įtraukiami labai platūs raktažodžiai ir paliekama labai daug erdvės Google algoritmui. Kiekvienai Google reklamos grupei priskirkite tik vieną, labai tikslingą raktažodį, tuomet, Jūsų reklama bus būtent su ta fraze, kurios ieško potencialus klientas. Ir tokiu atveju Jūsų reklama bus aukščiau Jūsų konkurentų bei pigesnė, nes bus keliamas Google kokybės balas (tiksli raktažodžio grupė ir kliento užklausa Google paieškai).
Visada yra pagrindiniai raktažodžiai, į kuriuos verta koncentruotis, nepaliekant Google sistemai vietos improvizacijai. Galima parinkti tik labai konkrečius raktažodžius, kad Jūsų reklama būtų rodoma tik tada, kai įvedama konkreti potencialaus kliento frazė. Tuomet Jūs pritrauksite daug kokybiškesnius klientus, o ne tik tuos, kurie gaišina laiką ar švaisto biudžetą.
5 PRIEŽASTIS
Ir žinoma, jeigu skiriate vos kelis eurus į dieną ir tikitės aukštų rezultatų – naivu. Skirkite bent 5 EUR dienai, kad sulauktumėte pakankamo kiekio lankytojų ir turėtumėte vietos analizei, suprastumėte klaidas, matytumėte lankytojų veiksmus.
REZUMUOJAME
2 PROBLEMA - KODĖL NEVEIKIA MARKETINGAS. MAŽAS Svetainės konversijų rodiklis (conversion rate)
a) El. parduotuvės konversijų rodiklis
b) Paslaugų sferos konversijų rodiklis
- Jeigu klientas paliko užklausą, tuomet jam įdomu KAINA ir SĄLYGOS. Šioje vietoje marketingas atliko savo darbą – atvedė iki etapo, kai užklausa palikta. Papildomai ką galimą padaryti – kol klientas galvoja, skaičiuojasi, lyginasi kainas, galima sustiprinti savo įvaizdį, reputaciją ir gauti dar daugiau patikimumo. Kadangi jo el. paštas jūsų duomenų bazėje – nusiųskite dar daugiau nemokamos vertės, kuri jam padės geriau suprasti jūsų paslaugą, taip pat galite paštu nusiųsti klientų atsiliepimus ar savo portfolio. Taip pat paleiskite remarketingo reklamos kampanijas per visus įmanomus kanalus ir rodykite papildomą reklamą, kuri apie jus primins, primins jūsų privalumus, jūsų kokybę, jūsų bonusus, dovanas, garantijas ir t.t. Kadangi jūs būsite visur, jam bus lengviau priimti sprendimą pirkti iš jūsų.
- Turite gerinti pardaviminius procesus. Čia jau kaltas nebe marketingas. Todėl tokiu atveju marketingas veikia, o neveikia jūsų pardavimas, jūsų kainos netinkamos, jūsų bendravimas netinkamas, jūsų pardavimų sistema netinkama. REIKIA GILINTI PARDAVIMO ĮGŪDŽIUS.
REZUMUOJAME
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!