Gvidonas Macius
1. Savo kliento pažinimas
Daugeliui nemalonu išgirsti šią antraštę. Suprasti ir išnagrinėti savo klientus iš tikrųjų nemalonus darbas, atimantis daug laiko. Ir dažniausiai šis etapas praleidžiamas pro akis arba būna sau pasakoma „ir taip aišku kas mano klientai”. Tačiau iš patirties galiu pasakyti, kad dažniausiai ką galvojate apie savo klientų problemas ir kokios jos yra iš tikrųjų labai skiriasi.
Idealiausia jeigu galite su klientais pasikalbėti gyvai ir asmeniškai visko paklausti, kol pagaliau matysis aiškios tendencijos tarpusavyje.
Šis etapas yra pats svarbiausias. Tai pamatas nuo kurio viskas statoma. Jeigu nežinosite savo auditorijos, nepažinsite jos – Jūsų reklama bus silpna, neatneš norimų rezultatų. Jeigu norite išsiskirti nuo konkurentų ir parduoti su Facebook reklama – turite žinoti kam parduodate ir šis žinojimas yra platus supratimas apie tikslus, svajones, baimes, abejones ir kitus kriterijus.
Vienas iš mūsų naudojamų auditorijos analizės šablonų, kuriame yra esminė informacija, kurią atrandame apie kiekvieną savo kliento verslą (kiekvienam verslui šiek tiek keičiasi struktūra):
KLIENTŲ AMŽIUS ir LYTIS
KLIENTŲ TIKSLAI DIRBANT SU JŪSŲ ĮMONE
KLIENTŲ VERTYBĖS – KĄ JIE VERTINA RENKANTIS PRODUKTĄ AR PASLAUGĄ, KURIĄ TURITE
LOKACIJA (kur gyvena klientai prioritetine tvarka)
DĖL KO GALI ABEJOTI KLIENTAI RENKANTIS PIRKTI PAS JUS?
KOKIE VEIKSNIAI SKATINA TAPTI KLIENTU DABAR IR PAS JUS?
PRIIMTINESNIS BENDRAVIMAS PER: (telefonas, laiškai…)
ŠEIMYNINIS STATUSAS
VAIKAI?
UŽDIRBAMAS ATLYGINIMAS
KOKĮ POŽIŪRĮ TURI KLIENTAI? KOKIAS FRAZES, KALBĖSENĄ JIE VARTOJA? KOKIUS POSAKIUS TURI, KAIP MĄSTO APIE VIENĄ AR KITĄ DALYKĄ BEI KOKIĄ NUOMONĘ TURI APIE SKIRTINGAS TEMAS.
KOKS KLIENTŲ KELIAS IKI JŪSŲ? (nuo pirminio etapo, kai atėjo mintis apie poreikį bei kiekvienas žingsnis kaip tas poreikis bus įgyvendintas)
2. Išdirbtas pasiūlymas išspręsiantis esminę auditorijos problemą
Jeigu kuriate reklamą, reikėtų turėti konkretų, stiprų ir konkurencingą pasiūlymą savo produktams ar paslaugoms. Su daug bonusų, geromis garantijomis, ribotu kiekiu ir ribotomis akcijomis. Taip pat itin svarbi dalis, dėka išgryninto pasiūlymo – galėsite savo tikslinei auditorijai pateikti tai, ko jiems reikia ir kas atrodo patraukliau nei pas konkurentus.
3. Galinga Facebook antraštė ir reklaminis tekstas
4. Jūsų tikslinei auditorijai skirtas vizualas, kurio neįmanoma nepamatyti
Ta pati tema kaip TEKSTAS. Vizualas pataikantis į esmines problemas. Šiandien stiprus vizualas (maketas, video, skaidrės, karuselė, kolekcija) reiškia tikrai ne BRANGUS maketas ar vaizdo klipas su 8K raiška.
STIPRUS – kartais paprasta asmenukė, kartais prekių karuselė, kartais video vlogas, o kartais stilingas maketas.
Vizualas parenkamas pagal tai koks įmonės pasiūlymas ir pati įmonė, o svarbiausia, kas geriausiai atspindės jūsų auditorijos problemą arba jos sprendimą?. Čia susipina paprastumas su kūryba.
Jeigu atsakingai esame pasiruoše apie savo auditoriją (oirmas patarimas), tuomet turėsime supratimą koks vizualas būtų palankiausias, kad liktų pastebėtas mūsų tikslinės auditorijos – šis vizualas turi iškart atkreipti tikslinės auditorijos dėmesį – pataikyti tiesiai į jų esminę problemą, kurią galite išspręsti Jūs.
5. Tvarkinga Facebook reklamos techninė pusė ir nustatymai
Tinkamai įrašytas Facebook pixelis, tinkamai paruošti “eventai”, protingai parinktos auditorijos ir logiškai parinktas kampanijos tipas (kartais reikia srauto, kartais konversijų, kartais leads, o kartais susidomėjimo), apgalvotai pasirenkamos reklamos vietos. Visa tai svarbu, norint, kad reklama būtų sėkminga.
Plačiau apie visus šiuos procesus turime straipsnį kaip susikurti pirmąją Facebook reklamos kampaniją – SKAITYTI.
6. Tinkamas Facebook reklamos tikslas
Su Facebook reklama galima siekti įvairių tikslų. Turite žinoti ko jums reikia su kiekviena paleista reklamos kampanija. Jeigu jūs esate el. parduotuvė, tuomet jums aktualiausia bus pardavimai, jeigu paslaugų įmonė – tai gali būti LEAD kampanija, rinkti potencialių klientų kontaktus. O gal norite, kad apie jūsų produktą sužinotų kuo daugiau žmonių? Renkatės REACH kampaniją. Išsigryninkite koks dabar pas jus etapas ir ko jums labiausiai reikia. Jeigu parinksite netinkamą tikslą, pavyzdžiui pasirinksite SRAUTĄ vietoje konversijos, tuomet į svetainę Facebook reklama pritrauks daug lankytojų, tačiau jie nebus tie, kurie siunteresuoti pirkti. Jeigu parinksite, kad jūsų Facebook reklama būtų pamėgta ir ant jos žmonės komentuotų, būtent tokių žmonių Facebook algoritmas suras kuo daugiau, tačiau ne tų, kurie suinteresuoti pirkti.
7. Protinga Facebook reklamos strateginė dalis
Dažniausiai norint parduoti, vienos reklamos nepakanka, būna tęstinumas, vadinamas remarketingas (pakartotinė reklama).
Kuri reklama bus pirmoji, su kokia žinute? Kiek atskirų reklamų darysite, kada žinosite, kad laikas konkrečiam pardavimo pasiūlymui? Kokioje reklamoje kokį tekstą ir vizualą naudosite?
Ar tiesiog iškart reklamuosite ir bandysite parduoti? Nes tai RETAI būna geras sprendimas.
Taigi, nuo verslo modelio ir nuo paslaugos ar produkto priklausys kokią strategiją, kokias auditorijas papildomai kursite, kada kuriai auditorijai rodysite reklamas. Štai viena iš strategijų piltuvėlio principu:
Šią strategiją dar galima perteikti su tokia schema:
8. Pasiūlymo pardavimo puslapis, kuris parduoda
Ir dar, dažniausiai jūsų pasiūlymas turės savo atskirą puslapį jūsų internetinėje svetainėje. Ir ten įvyksta pardavimas arba ne. Kad pasiūlymo puslapis būtų sėkmingas ir galėtų parduoti, tam taip pat yra ŽINIOS.
Pasidalinsiu vienu iš šablonų, kaip pavyzdį, tačiau kiekvienas pasiūlymas turi savo struktūrą, bet, kad aiškiau suprasti, puslapis turi savo psichologinę eilės tvarką kaip pateikti informaciją, žingsnis po žingsnio, kad klientas atsakytų į visus savo klausimus ir galiausiai įsigytų produktą:
1. Antraštė
2. Įžanga (kam skirtas pasiūlymas, kodėl turėtų susidomėti)
3. Kompetencija
4. Pasiūlymas
5. Naudos / privalumai / pranašumai
6. Atsiliepimai
7. Pasiūlymo vertės priminimas
8. Visų kliento rizikų pašalinimas
9. Kvietimas imtis veiksmo
10. Pasiūlymo ribotumas (ribotas kiekis ar laikas)
Štai keletas pavyzdžių kas yra gerai KONERTUOJANTIS pardaviminis puslapis:
Pasidalinkite su tais, kam ši informacija gali praversti. Ačiū!
Naujausi įrašai
- Google Ads reklamos kainos išaugo net 29%
- Kaip kuriami šiandieniniai prekiniai ženklai
- Marketingo paslaptis, kuri dažniausiai pamirštama (slaptas ingredientas)
- Knygos Brand Gap apibendrinimas. Marty Neumeier
- Prekės Ženklo Kūrimo Metodika: Why, What, How
- SEO strategija paslaugų verslui Lietuvoje
- Kuo skiriasi įmonės šūkis, pozicionavimas, vizija, misija, brandingas tarpusavyje?
- Kaip Pagerinti Svetainės SEO – Matomumą per Google Paiešką
- Viskas apie SEO Paslaugas: Kas Tai Yra, Kaip Jos Padeda Verslui ir Kiti Dažniausi Klausimai
- Kas yra Rinkodaros Strategija: Viskas, Ką Reikia Žinoti Lietuvos verslams